Spørgsmål om SNR

W

wany

Guest
hvis jeg caculate den SNR af DAC, skal signalet af DAC skal gennem LFP.Er rigtigt?

Jeg tror det ikke; beregninger bør gælde for DAC alene.
Du kan tilføje LPF til at forbedre SNR af en DAC ..
Hilsen,
IanP

Men hvis du ikke tilføjer LPF.der vil være en meget harmonisk.Og det kan ikke være opfyldt SNR (dB) = 6 * smule 1,07 dB

Dont sætte LPF, fordi det vil filtrat harmonisk.Jeg tror, den måde at simulere SNR af DAC er:
1.Prøve DAC output af faste trin.Det skridt bør være lig med CLK periode.
2.Må FFT om stikprøven af data og beregne SNR

SNR er i den ønskede båndbredde.Hvis du oversample, kvantiseringen støj er spredt over et større frekvensområde og støj i din ønskede signal båndbredde går ned.Du er nødt til LPF DAC output, fordi det gør signaler på store multipla af samplingfrekvensen plus og minus det signal frekvens.Disse vil interagere med det efterfølgende kredsløb muligvis producerer IMD i den ønskede signal frekvens.

Du shoud stikprøve indstillingen punkt i DAC uden LPF til at gøre det FFT for at sikre din DAC opfylder din hastighed krav.

Yibin.

Den SNR = 6.02Nb 1,76 formel vises, når du overvejer kvantisering støj indført ved en ideel DAC (DAC eller for den sags skyld).

Derfor, i denne beregning er det anses udgangssignalet i DAC direkte (ingen LPF).Bemærk også, at en ideel DAC ikke har generere forvrængning.Outputtet spektrum af dette ideal DAC er sammensat af SINEWAVE og quatization støj.

I virkeligheden har du mere støj (termisk, ...) og også forvrængning.

Rgds

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back