Spørgsmål om strømforsyninger

L

Lucifre

Guest
Der er to formler, at min bog giver til at beregne maksimal strøm og gennemsnitlige strøm gennem en diode af en fuld bølge ensretter. Jeg tænkte, hvad er dem, repræsenteret som på en diode datablad. formlerne er: i dmax = IL (1 + 3,14 × √ VP / 2 × Vr) i av = IL (1 + 2 × 3,14 × √ VP / 2 × Vr) Vr er ripple spænding spids til spids IL, er belastningen nuværende VP er den maksimale udgangsspænding udbuddet de værdier, jeg får, når jeg beregner I AV svarer ikke noget, der er angivet på diode i datablade og jeg ved, at denne diode kan bruges. Jeg kan også se lignende aktuelle værdier, når jeg simulere ensretter kredsløb i P krydderi og se på aktuelle går gennem dioden. Der er én stor nuværende stærke stigning, som svarer til værdien af den beregnede værdi af i max, og mindre pigge, der ligner i værdi til de beregnede jeg Av. Et andet spørgsmål, jeg har, er, om spænding lovgivere, hvis du har en spænding regulator kredsløb og belastningen på tværs af det output ændrer ikke, at spændingen regulator kredsløb trækker den samme strøm, uanset indgangsspændingen sat på tværs af det input, ikke sandt? Hvordan kan du simulere en belastning, der trækker den samme aktuelle uanset spændingen anvendes på tværs af det input i p Spice? Jeg bruger p krydderi studerende udgave

Jeg får ikke dit spørgsmål. Kan du uploade dataarket og specifikationen af diode alongwith siderne i din bog, er du henviser til. Du kan simulere belastningen i Skematisk værktøjer OrCAD.

Glem spørgsmålet om dioder til nu ... Overvej en transformer, fuld bølge ensretter, kondensator og LM317 forbundet til kondensatoren. om belastningen ... Jeg er glad for at jeg kan gøre det .... MEN HVORDAN? for eksempel du har LM317 (se efter datablade på nettet) konfigureres til at give reguleret output på 4 V og din belastning er på 10 ohm. Man kan sige, at belastningen trækker 0,4 ampere og hele forordningen kredsen er i færd med 0,4 ampere + strømninger, der løber på tværs af eksterne modstande i forordningen kredsløb (lad os sige, at det er 7,5 V med ripple spænding på 1V spids til spids) . Nu er spændingen leveret til spændingsregulering kredsløb er ikke en jævn DC spænding, fordi det har nogle ripple spænding, men den nuværende tegnet af spændingsregulering kredsløb er den samme, uanset indgangsspændingen er 8 V eller 7v. OrCAD i PSpice studerende version har ingen element kaldet LM 317 så jeg er nødt til at modellere det med noget, der eksisterer ... men hvad?.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back