Spørgsmål om strømtæthed til layout

S

suria3

Guest
Hi guys, jeg har et spørgsmål her. Jeg har udviklet en fælles fase kilde forstærker. Nu er jeg har tænkt mig at gøre layoutet på den bane. Jeg har nogle tvivl om fordelingen af strømtæthed for metallet linje. Vedhæftet er forbigående strømmen fra fælles kilde forstærkeren. Så hvor meget strømtæthed Jeg formoder, at lodtrækningen til metallet linje. Da det er sagde den nuværende tæthed er beregnet med DC og AC strøm, så i mit tilfælde, er det korrekt at sige, at DC er 200uA og AC er 600uA tæthed eller vi tager max aktuelle, i dette tilfælde 800uA som max strømtæthed. Hvordan skal jeg skelne dette?. Så et andet spørgsmål er, da modstanden dimensionering er afhængige af den aktuelle tæthed er, bør tage, hvad refernce nuværende jeg skal tage i betragtning, er det 200uA, 800uA eller 500uA, jeg er ny i layout, bedes De forklare. Tak.

Jeg synes du skal overveje rms nuværende, [(700 ^ 2 +200 ^ 2) / 2] ^ 0,5 Fordi vi vælger W for metal linje accroding til varme (Q), som er produceret af den nuværende. Og formlen til at beregne varmen er integreret i (I ^ 2) * R, fra 0 til T. T er den periode af signalet. Så i en periode, kan du få hele Q: [(700 ^ 2) * (T / 2) + (500 ^ 2) * (T / 2)] * R. Så kan du få den eff nuværende jeg har fortalt dig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back