Spørgsmål om tegning layout i Virtuoso

A

Adam2008

Guest
Hej venner, jeg fik nogle spørgsmål om at trække layout i virtuos: 1. Størrelsen af ​​rectangulars (metaller) kan ikke styres som forventet. Det vil normalt kun finder det rigtige størrelse som rectangulars allerede findes der, eller den vil passe sammen i hjørnerne af et rektangulært. Det er meget underligt. 2. De vias kan kun placeres på nogle specifikke posotion,. For eksempel kan midten af ​​via kun anbringes på hjørnet af en rektangulær (metal). 3. Forskellige metallag kan ikke have en vis overlapning. Hvis overlap, vil det dække hele området af den eksisterende lag. Nogen ved, hvad der kunne være problemet? Mange tak. Adam

Hej Adam2008, Hvis jeg forstår dit problem rigtigt, jeg bare mistanke om, at du har holdt Gravity ON i dit layout-vinduet. Du kan slå det ved at trykke på "g". Håber det hjælper!

Hej, prashantbabu, Det virker. Mange tak. Vil du venligst også lade mig vide, hvad der er "Gravity" for? Adam

Hej Adam2008, Håber dette hjælper dig med at forstå mere. Indstilling Gravity Tænd og sluk Du kan bruge tyngdekraften til at indstille markøren (den lille firkant) til at snappe til objekter, som du opretter dem. Dette hjælper dig med at oprette kanten af ​​et objekt flugter med et andet. Sådan indstilles tyngdekraft til eller fra. Gør et af følgende:-Tryk på g for at skifte tyngdekraft til og fra. -Set Gravity On i Layout Redigeringsindstillinger formularen og klik OK. Markøren ikke fastgøres til objekter på lagene indstillet til at blive ikke vælges i Layer Selection Window (LSW).

Jeg stod også over dette spørgsmål mange gange ... Et mere problem: hvis ur caps-lock er slået til, plejer Layer udvælgelse / synligt være muligt ved at klikke på midterste knap på musen i LSW vinduet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back