spørgsmål vedrørende drop-out spænding på en DC regulator

R

rickmhusa

Guest
Hej,

Ofte ser vi papirer state drop-out spænding af en tilsynsmyndighed er 200mV når Iout (max) = 100mA.Hvis jeg har forstået det rigtigt, betyder det, at VDS (lørdag) af kraftværket MOS (Lad os antage en PMOS magt MOS anvendes) er 200mV.Også | Vgs | - | femte | = Vov af magt MOS er næsten lig med 200mV når Iout = 100mA.Am I correct?Hvis ja, hvornår Iout = 0, det Vov af magten MOS vil være meget lille.Faktisk kan det blive i en sub-tærskel regionen, da enheden er stor og Iout er lille.Hvis strømmen MOS er i sub-tærskel region, hvordan vil tilsynsmyndigheden regulere produktionen, som Iout = 0?

Jeg er interesseret i design af et lavt frafald regulator, og jeg er bare en nybegynder.Måske en, der er ekspert i dette emne kan hjælpe mig ud.Takket alots.

En MOS ikke gå i mætning som en bipolair transistor.
Men selv da det ikke er en big deal.Med en stor nok kondensator på outputtet, regulering er acceptabel.
Et fint eksempel / skematisk er dette ene:
http://electronicdesign.com/Articles/ArticleID/9136/9136.html

Hi smd_lover,

Mange tak for dit svar.Jeg vil gerne bekræfte, at jeg forstår dit svar korrekt.Hvis strømmen MOS går i den lineære region (for en MOS) eller i sub-tærskel region (cut-off-regionen), når Iout = 0,
er det stadig vil være OK med en stor nok output kapacitans.Am I correct?

Ja, formoder output spænding er for lav, vil der være strøm gennem MOSFET i output kondensator.
Spænding vil stige indtil setpoint, så den feedback loop vil sænke gs spænding af MOSFET til nul.Nr. nuværende vil tilgå og kondensator spænding vil forblive på denne værdi.

Hi smd_lover,