[Spørgsmål] WCDMA Båndbredde

C

currentmirror2000

Guest
Hej alle, i WCDMA, er den chip sats 3.84MHz og kanalafstand er 5MHz som en jeg skal vælge at bruge som båndbredde med henblik på at beregne støjtal? 3.84MHz eller 5MHz? tak på forhånd!

[Quote = vfone] 3.84MHz [/quote] Tak, men hvorfor? hvad med GSM900, GSM1800 og DECT? for GSM900/1800 og DECT, har de datahastighed og kanalseparation, som man bør bruges som båndbredde? og hvorfor?

Støjen tal er målt ved at integrere støj strøm på tværs af fuld modtagne signal båndbredde på 3,84 MHz ved hjælp af et matchet filter. 3.84MHz er den kanal, båndbredde og 5MHz er kanalafstand. Modtagerfølsomhed ifølge 3GPP-spec måles i dBm/3.84MHz. I GSM-kanalen Båndbredde er 180kHz og kanalafstand er 200kHz.

[Quote = vfone] Støjen tal er målt ved at integrere støj strøm på tværs af fuld modtagne signal båndbredde på 3,84 MHz ved hjælp af et matchet filter. 3.84MHz er den kanal, båndbredde og 5MHz er kanalafstand. Modtagerfølsomhed ifølge 3GPP-spec måles i dBm/3.84MHz. I GSM-kanalen Båndbredde er 180kHz og kanalafstand er 200kHz. [/Quote] Kan jeg bruge kanalafstand som båndbredde til at beregne støjtal i GSM hvis kanalen båndbredden ikke er givet. BTW, hvad med DECT? lignende som GSM? tak!

Der er 0,5 dB forskel i Noise Floor mellem 180kHz og 200KHz BW. For en Følsomhed måling ville ikke være nogen stor forskel mellem disse to BW da alligevel du brug for en anden ~ 10dB margen til at sænke den Noise Floor betydeligt under det krævede følsomhed niveau. GSM kræves Noise Floor =-102dBm - 10LOG (180000) - 10 = -164.5dBm/Hz DECT er den samme historie.

så du mener i GSM-og DECT vi kan bruge kanalseparation da båndbredden til at beregne støjtal omkring og i WCDMA vi nødt til at bruge chippen sats i stedet for kanalseparation da båndbredden til at beregne støjtal. Har jeg ret? faktisk har jeg også den datahastighed for WCDMA (+ chip sats), GSM og DECT, hvad er det? Derfor kan vi ikke bruge datahastighed da båndbredden?

For GSM / DECT kan du bruge omtrent kanalseparation for NF måling, men jeg forstår ikke, hvorfor du ikke bruger den kanal båndbredde, nu når du ved hvad handler om. I WCDMA (fordi er spredt spektrum) chippen sats diktere kanalen BW, og ikke den datahastighed.

[Quote = vfone] For GSM / DECT kan du bruge omtrent kanalseparation for NF måling, men jeg forstår ikke, hvorfor du ikke bruger den kanal båndbredde, nu når du ved hvad handler om. I WCDMA (fordi er spredt spektrum) chippen sats diktere kanalen BW, og ikke den datahastighed. [/Quote] Mange tak mange gange for jeres hjælp! til at besvare dine spørgsmål, er det simpelthen fordi kanalen båndbredde ikke findes i spørgsmål / spec ... kun channle afstand og datahastighed er givet for hvert enkelt tilfælde, i WCDMA chip sats er også givet. så jeg var forvirret, som at bruge: cry: Jeg tror, vi kan lukke dette emne, mange tak igen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back