Spørgsmålet om HFSS eksempel: Ultra-High Frequency (UHF) Probe

I

IICCEE

Guest
spørgsmål om f.eks: Ultra-High Frequency (UHF) Probe (fra HFSS eksempel pp5.1-1 Ansoft High Frequency Struktur Simulator V10 User s Guide)
Den ene er simulation tiden er meget lang, meget længere end den microstip filter;
og den anden er oplysninger:

[advarsel] Advarsel - Boundary 'Rad1', Boundary 'gnd_plane': Boundaries overlapper hinanden.

[advarsel] Advarsel - Boundary 'Rad1', Boundary 'P1': Boundaries overlapper hinanden.

[advarsel] Advarsel - Boundary 'gnd_plane', Boundary 'P1': Boundaries overlapper hinanden.
er der noget galt?
Hvis nogle en kender dette eksempel,
kan du give mig antyder.

Ja, det grænser bør ikke overlappe.Men i nogle tilfælde du ikke har et valg.I dette tilfælde bør du tjekke kendelse af præference for at sikre, at den grænse, du ønsker, er valgt en.

Jeg er interesseret i dette eksempel, fordi jeg designe en sonde som godt.

Min Sonden er et modtage-antenne (dipole).

Jeg vil gerne vide, hvordan kan jeg plotte spænding (eller E-felt) opsamling af sonden.

Tak.

kan du oprette en report.Before, bør du forberede et felt eller stråling solution.After simulation, kan du oprette en rapport, og se rapporten eller eksport.

Ja, jeg har brug rapport.

Men fordi jeg har 2 klumpet-porte (en for indberetter, en for modtage), jeg ved ikke, hvordan man kan plotte spænding, der vises på modtage-port.

Jeg er ok med plotte S-parameter, men ikke spænding.

Jeg forsøgte at plot E_field eller E_mag, men disse parceller er ikke, hvad jeg ønsker.Jeg ønsker, at SPÆNDINGSFORSYNING VED MODTAGER-slået-Port.

Hvis du forsøger E_mag eller E_field,
vil du se du ikke kan plot eller foretager et data-tabellen af spændingen ved klumpet-port (hullet i midten af dipole).

Mange tak.

IICCEE wrote:

spørgsmål om f.eks: Ultra-High Frequency (UHF) Probe (fra HFSS eksempel pp5.1-1 Ansoft High Frequency Struktur Simulator V10 User s Guide)

Den ene er simulation tiden er meget lang, meget længere end den microstip filter;

og den anden er oplysninger:[advarsel] Advarsel - Boundary 'Rad1', Boundary 'gnd_plane': Boundaries overlapper hinanden.[advarsel] Advarsel - Boundary 'Rad1', Boundary 'P1': Boundaries overlapper hinanden.[advarsel] Advarsel - Boundary 'gnd_plane', Boundary 'P1': Boundaries overlapper hinanden.

er der noget galt?

Hvis nogle en kender dette eksempel, kan du give mig antyder.

Jeg er ny på HFSS Men jeg vil tilbringe tid sammen med hende, og planen om at blive en del af spørgsmålet / besvare sessioner.Jeg har et spørgsmål om Matlab / simulink.

Antag at jeg oprette en QPSK blokere acceptere binære input.Det betyder, at bidrag fra en bit generator skal ramme type mindst 2 prøver pr frame.I mit nuværende udformning de tx produktionen frame type.Er der en måde at ændre rammen baseret til prøve-baserede efter QPSK blokere og før tx ud.Jeg har brug for stikprøve baseret mode fordi min Costas loop carrier opsving kun accepterer stikprøve-baserede input.
Til over komme dette tog jeg binære generator kilde og kørte en Matlab funktion jeg har til formål at konvertere hvert andet bits til et heltal output (0,1,2,3) og anvendes QPSK at acceptere et heltal input.Resultatet er en stikprøve-baseret produktion, og med denne succes med luftfartsselskabet opsving.Men jeg vil
hellere bruge ovenstående.Tak

Jeg er også nyt om hfss.I gjorde tutorial, som den siger, skridt for skridt, men jeg dont have nogen eksakt resoult .1-2 / 10 eksempel give mig resoult men ingen måde. Jeg er ikke sikker tutorials sandt eller ej

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back