spørgsmålet om tilslutning af analoge og digitale jorden?

K

kimjin

Guest
i mit design, er der to AD konverter, de begge bruges enkelt 5v forsyning, hvordan du tilslutter den analoge stelplade til digital stelplade? Jeg er forundret til days.should jeg bruge et fly til analog og digital jorden?
design er en at96 6U Eurocard, kan bussen levere dobbelt 12v og enkelt 5v forsyning, vil jeg deler magten analoge udbud fra digitale tv-udbud på, hvor?og hvordan skal jeg afkoble de analoge magt og jord til digital magt og fly?
Jeg har været læres på, at 3 cap bør placeres i den analoge magt indgangen, og 2 caps med en bom mellem dem er brug for, hvordan jeg organiserer magt filter kredsløb?
burde jeg slutte annlog jorden til digital ved magt indgangen eller under ad coverter?
bør de analoge magt og jorden skal fordeles fra den digitale's med 2 anvendes induktans?
Jeg er en nybegynder, der kan explaine disse spørgsmål? thank you very much.

Der er flere gode artikler til rådighed på nettet, tage et kig på disse:

http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/801 # Q616
http://www.sigcon.com/Pubs/edn/adcgrounding.htm
http://www.sigcon.com/Pubs/edn/multipleadc.htm

Hvis det er en simpel PCB med meget forskellige analoge og digitale sektioner, kan du dele jordplanet under den vigtige komponent, og forbinde dem med en lille "bro" under komponenten.Men hvis det er et blandet signal anvendelse, adskillelse af analoge og digitale grunde er dårligt IMO.Da det er blandet signal, er det hele bestyrelsen en blanding af analog og digital, og opdeling af jorden fly, vil kun medføre induktans sløjfer og jorden bounce.

Digital og Analog jorden skal være conected under ADC, bare sætte SMD 0ohm modstand, også huske på, du har brug for GUP omkring 75mil mellem grunde, også hvis det er flerlaget bord, skal du sørge for åbning på andre lag samt .. ..Hilsen,

Jeg fuldstændig enig med "jdhar".Kun én gang har jeg lavet et bord, hvor det digitale og analoge dele var pænt adskilt, og det var muligt at følge de særskilte jorden anbefaling.I alle andre tilfælde denne anbefaling synes at være en hån, fordi analoge og digitale dele er normalt blandet.Så den bedste løsning til at reducere støj og interferens, selv for en to lag, et bord, er at gøre en (normalt nederst) side en stelplade med så få andre forbindelsen på det som muligt.Dette kan tage lang tid for et godt design, men resultatet kan være meget godt.Du kan have 27V PWM pulser og 12-bit ADC arbejder på det samme bord.

vdaniel skrev:

Jeg fuldstændig enig med "jdhar".
Kun én gang har jeg lavet et bord, hvor det digitale og analoge dele var pænt adskilt, og det var muligt at følge de særskilte jorden anbefaling.
I alle andre tilfælde denne anbefaling synes at være en hån, fordi analoge og digitale dele er normalt blandet.
Så den bedste løsning til at reducere støj og interferens, selv for en to lag, et bord, er at gøre en (normalt nederst) side en stelplade med så få andre forbindelsen på det som muligt.
Dette kan tage lang tid for et godt design, men resultatet kan være meget godt.
Du kan have 27V PWM pulser og 12-bit ADC arbejder på det samme bord.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back