SPEED Gun med MicroController

T

theone_in_themoon

Guest
Jeg har brug for at impelment en SpeedGun med en mikro-controller.controller....

Min begrænsning er, at jeg er nødt til at gøre det med en Atmel 89 C 2051

controller ....fordi min naturligvis projekt og har brug for os til at gøre det ved at meget controller.

Plz guide mig med ...Hardwareacceleration kræves ....... links ...ideer ... og anyother rådgivning, som du mener vil være nyttig for mig.

Hvad du gør med din hastighed pistol kredsløb vil bestemme, hvad du behøver at gøre med din mikroprocessor kodning.

Jeg lavede et projektil kronometeret til min Senior Design projektet.Jeg lavede to terminaler, der var 2 meter fra hinanden.(D) Jeg brugte en komparator, og nogle IR dioder med IRsensing transistorer til at afgøre, hvornår objektet var forbi hver terminal.Grundlæggende et objekt blev udslåning to bjaelker.Jeg fodres impulserne i min mikroprocessor og registreres de tider af hvert.(T) Så da jeg vidste, 'D' og 'T' af ligningen 'D = R * T' jeg bare løst til R. Hvis der er andre kredsløb derude for hastighed afsløring så de kan give en bedre løsning på dette problem .Min metode, som jeg ovenfor beskrevne form af en "beskidt" metode, men det virkede nok for mig at få et 'A'.Jeg vil være at se denne post for at se hvad andre mener.

Held og lykke.

Hvis du taler om en hastighed pistol at foranstaltninger hastigheden på et bevægeligt objekt ved hjælp af Doppler-effekten så er jeg bange for, at det er ikke så let som du tror.Det kræver præcise frekvens skift måling af RF-signal.

Alternativ metode er at bruge billedbehandling til at bestemme bevægelse og derefter analysere hastighed.

Prøv dette link
http://www.circuitcellar.com/fi2003/F101.htm

Den enkeltstående Automobile Cruise Control er en mikrobølgeovn radar-styret, 68HC908QT4-baserede cruise control system for alle typer af køretøjer.Ved hjælp af Doppler-effekten, at systemet registrerer stationære og bevægelige objekter, 50 til 75 m foran eller bag køretøjet.

- chewbecca

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back