Spektrale begrænsning for indgangssignalet i sigma delta ADC

E

Eugen_E

Guest
Jeg ved, at den fordel, sigma delta ADC er oversampling der reducerer kravene til antialiasing filter, og flytter proeveudtagning støj til højere frekvenser.Som jeg læser den decimating filter dæmper signalerne højere end Fs / 2.

Jeg bruger en sigma delta ADC (i PC lydkort), med den endelige samplingfrekvens på 8kHz.De nyttige spektrum af indgangssignalet er 0-3kHz, men det kan indeholde lige stærke signaler med frekvens højere end 4kHz.
Skal jeg bruge en lowpass filter til at fjerne dem, før aplying til ADC?Eller decimering filter vil mildne dem betydeligt.Også, hvordan disse signal (f> 4kHz) vist, om det digitale output?

Du har altid til bandlimit input fra en ADC med en analog filter (dvs. ikke en stikprøveudvalgte filer såsom skifte-cap).Du skal bygge et filter til at fjerne frekvens komponenter større end fs / 2, hvor fs er samplinghastighed på din omformer.

Tak for svaret.
Jeg kender spektral begrænser det Nyquist frekvens, men jeg vil gerne forenkle de filtre, der er næsten lineær fase i båndet.It's a 2 Chanel system (I og Q), og jeg dont vil have stor forskel i den fase egenskaber af filtre.
Spurgte jeg, fordi jeg så en skematisk for en ADC fra Analog Devices, og filtrene var meget enkel, og konstrueret til højere frekvens end audio.http://www.analog.com/UploadedFiles/Data_Sheets/AD1870.pdf
Se figur 2, side 9

Hvad sker der, hvis incidentaly indgangssignalet frekvens sige 50kHz?Det enkle RC filtre på input plejer mildne nok på 50kHz.I en klassisk ADC, spektral aliasing ville vist, og ruin udgangssignalet.Men da jeg læste sigma delta ADC filtre de højere frekvenser gennem decimering filter.
Ret mig hvis
jeg er forkert.

Citat:

Skal jeg bruge en lowpass filter til at fjerne dem, før aplying til ADC?
Eller decimering filter vil mildne dem betydeligt.
Også, hvordan disse signal (f> 4kHz) vist, om det digitale output?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back