squar eller sinus?

H

Hooda

Guest
hej hvad er bedre i mixer til at blande med sinus LO eller firkantbølge LO? Hvad er effekten i både på Gain, linearitet (IIP3), støjtal På forhånd tak

Fra en støj synspunkt, er det helt sikkert bedre at blande sig med et firkantet waave LO. Dette reducerer flimmer støjen dramatisk (du kan henvise til det klassiske oplæg om støj i blandere ved Hooman Darabi, det er titlen "Støj i RF CMOS-blandere, en simpel fysisk model") Jeg tror effekten på gevinst vil være mindre. Fordi, selv når du bruger en sinusbølge, vil den reelle blande processen cirka en multiplikation med en firkantet bølge (forudsat et lille skift forbigående) Påvirkning af IIP3 er temmelig uklart dog. Du må hellere finde ud af dig selv ved simulering

[Quote = elbadry] Effekt på IIP3 er temmelig uklart dog. Du må hellere finde ud af dig selv ved simulering [/quote] PSS, PAC analyse gå længere og længere indtil jeg stoppe det jeg could'nt se hverken IIP3 eller endda 1dB comp point forbliver lang tid ubegrænset har du prøvet mixer med squar bølge på spøgelse RF ..? takke jer alle for jeres hjælp

ja det virker ... Kontroller, at firkantbølge niveauet ikke gå over forsyning (specielt hvis induktorer er involoved) For IIP3, du må hellere bruge qpss ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back