SRO + PLC hjælp til sidste år Projekt

A

ayyub

Guest
Hej Guyz min vejleder har fortalt mig, at automize en 30KVA Generator hjælp PLC og bør overvåges på pc ved hjælp af SCADA. Så jeg har brug for vejledning af min seniorer, der er det muligt for mig at gennemføre det jeg har ide om PLC S7-300 programmering, men ikke en eneste idé abt SCADA.

med hjælp af PLC du kan overvåge alarmer, fejl og kontrollere generator.SCADA er kontrolsystemer og data aquisation. Det betyder, at du kan overvåge alarmer og fejltilstande genereret af generatoren via en PLC eller Data Aquisation kort på en PC. så først er du nødt til at få viden om SCADA-protokoller. mange af dem er properiatory men i disse dage Fieldbus er ved at opstå en forløber. og af disse protokoller, vil du overføre alarmer eller kommandoer til og fra PLC til din pc via en USB-eller parallelport eller seriel port.

U kan bruge WinCC SCADA (Siemens SCADA), oprette forbindelse til PLC med MPI protokollen (omkostningseffekt) eller Ethernet (for høj ydelse). På SCADA U kan bygge skærmene, hvor U kan bruge SCADA Objects (som knapper, Metters .., Motor ..) og annimate dit rigtige Generator, U indsamle data (V, A, Hz ...) form PLC og vise dem på skærmen. U også kan embedd Video til Overvågning din Generator. Hvis nogle ting haapen, u kan få Alarm, ... U kan registrere alle data til arkiv til senere brug, såsom rapporter ... Til avancerede, u kan opbygge den opskrift, skriver Script, oprettet Batch (Hvis din generator er stor nok) ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back