stærk markedsposition desing

M

milad_omidi

Guest
Hej,
Jeg vil gerne 1 kW gennemføre en omskiftet strømforsyning,
med typiske output DC spænding på 28 12 og ..
hvor kan jeg starte fra?
(Jeg er ny på det område!)

Hilsen,

er det hovedbrandledninger fodres .....?eller batteri?

vil du få brug for en magt faktor corrector for hovedbrandledninger fodret.

derefter sige et fuld broen ville være godt.Få en PWM chip med de funktioner, du ønsker, og gå videre derfra ......

Det
er en hovedbrandledninger fodres,

mit største problem er som topology at bruge?
Jeg har brug sorteper-styrke, højeffektive konstruktion, med flere output spændinger.

Hvorfor en fuld bro?
hvad med split-pi eller "resonanskredsløb nul spænding" skiftes?

Vedrørende denne webside: http://en.wikipedia.org/wiki/Switched-mode_power_supply
Jeg valgte split-pi da det har meget høj effektivitet, men
jeg er ikke sikker på, om det virkelig er ok?
Jeg egentlig ikke har brug for en bidirektionale levering!men jeg har brug for et stærkt effiecent en,

Tak

Forgreningspunktet-pi topology ikke indeholder nogen særlige egenskaber, som gør det mere effektivt end nogen anden topology.
Så skal du ikke vælge det simpelthen fordi Wikipedia anbefaler det.

Baseret på de oplysninger, du har leveret Jeg vil gå for at få det fulde broen som godt.Det kan gøres for at give en høj effektivitet, og det er det logiske valg til den strøm, du skal bruge.

Afhængig af din ansøgning, du kan stå over for et krav om at give en høj effektfaktor.

Det (den fuldstændige bro topology) også kan foretages som en resonans baseret konverterens og / eller med nul spænding centraludstyr.
Men vælger den ene eller begge sub-typer som regel betyder, at den høje effektivitet kun opstår på et begrænset effektområde fra du vælger.Skål,
/ Ghydda

Hej, igen!

Er der nogen her kender til en praktisk 1kW fuld-bro skematisk med relativt høj effektivitet (> 85%)?
Jeg fandt det ikke let for mig at designe det selv!

Hilsen,

hvis alle nye .... tænke på en lige bro design ....

kun 4 switches .... du dont have at isolere ... brug højt sat styrke niveau driver IC's ...
f.eks sumthing gerne IR2110 ....

Jeg synes du skal starte med en bro driver IC og derefter få sin databladet .. derefter applcation bemærker relevante for det ..

Ingen foråret til at tænke på ... eller er det SG3525? ... jeg glemmer

men app noter er som regel bedst.

Hej
Tag et kig på darla1 post, denne indeholder en skematisk som vil give dig et forspring med en fuld bro design, der er en fejl i indfasningen af den parallelle fodres føreren transformere som du bliver nødt til at korrigere, de viklinger på hver transformer bør være modsatte fase til hver side af broen,
og ikke som vist, men dette kredsløb synes at arbejde i henhold til den tråd.
Du bliver nødt til at designe dit eget tilpassede Magnetics selvfølgelig, det er ikke let, men som det nævnes af andre bidragsydere, er der masser af app bemærker derude til at hjælpe.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=321420&highlight =

85% effektivitet er ikke særlig let at opnå i denne strøm, vil du helt sikkert nødt til at se på synkrone ensrettere at komme tæt på det, ovenstående kredsløb ikke bruge dem i øvrigt.

Venlig hilsen,
Bob.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back