støj tal

L

lokesh Anand

Guest
hej alle .., her jeg har mine tvivl med hensyn til støj tal.Jeg designe effektforstærker på drift hyppigheden af 1000MHz.For at beregne den støj tallet af PA, hvilken af disse parametre bør overvejes?nf1 eller nf2 eller NFmin?hvad er diffrences mellem dem?

NFmin er støj tal med optimal kilde matchning.
NFI er det signal
/ støjforhold på input divideret med signal
/ støjforhold på output (I)
Jeg er ikke arbejder på BB, men for forstærkeren design nf2 overvejes.

om magten amplfier støjen tal er ikke et problem
støjen tal er altid et problem for LNA

i BB, effektivitet linearitet, er de vigtigste spec's i BB-designKhouly

lokesh Anand skrev:

hej alle .., her jeg har mine tvivl med hensyn til støj tal.
Jeg designe effektforstærker på drift hyppigheden af 1000MHz.
For at beregne den støj tallet af PA, hvilken af disse parametre bør overvejes?
nf1 eller nf2 eller NFmin?
hvad er diffrences mellem dem?

Den støj figur i tilfælde af effektforstærker er ikke et problem, da det ikke er lineær

Wow.De mennesker, udstationering, at støj tallet af sende forstærkeren, og derfor bredbånd støj, at det output, ikke er et problem, må ikke have arbejdet på mange virkelige liv system!

Ifølge ali_desidero

Citat:

du bruger ADS, right?
du skal bruge nf (2) til at simulere NF af dit PA.
Som allerede nævnt af andre, NFmin er den mindste støj tal og afhænger af dit kilde impedans (dette er 50 Ohm i dit tilfælde, tror jeg).
Jeg ved ikke, hvad exatly nf (1) er, men jeg tror, nf (1) er blot en funktion af annoncer og giver SNRout / SNRin stedet for SNRin / SNRout.

zechery skrev:

Ifølge ali_desideroCitat:

du bruger ADS, right?
du skal bruge nf (2) til at simulere NF af dit PA.
Som allerede nævnt af andre, NFmin er den mindste støj tal og afhænger af dit kilde impedans (dette er 50 Ohm i dit tilfælde, tror jeg).
Jeg ved ikke, hvad exatly nf (1) er, men jeg tror, nf (1) er blot en funktion af annoncer og giver SNRout / SNRin stedet for SNRin / SNRout.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back