Støjfilter - begrundelse for bedre ydelse?

E

explorick

Guest
For nedenstående diagram, som kredsløb er effektiv for støj blokering. Hvad er begrundelsen for bedre ydelse.

Hvis vi antager, at støj er en høj frekvens, så det er udført af kondensator & blokeret af inductor ... Nogle mennesker vil fortælle dig, dine to kredsløb er de samme. Men hvis det var mig, ville jeg gå med venstre hånd kredsløb. Årsagen er, at jeg har en filosofi, som jeg ønsker at minimere støj * strømninger *. Til venstre kredsløb, først støj ser spole, som giver støj med en høj serie impedans, hvilket reducerer støjen aktuelle. Så ser den fælles landbrugspolitik, der præsenterer en lav impedans til jord. Så du vil få en støj strøm gennem spole, cap & jorden, men det vil være lavt, hvis spole sætter et anstændigt beløb af impedans. For den rette kreds, først støjen ser en lav-impedans cap til jorden. Så støj strømstyrke gennem jordplanet vil være meget højere. Det er min mening, men jeg er virkelig nysgerrig efter at se, hvad andre tænker. Frank. http://www.frankvh.com

[Quote = explorick] Af nedenstående diagram, som kredsløb er effektiv for støj blokering. Hvad er begrundelsen for bedre ydelse. [/Quote] Dit diagram viser elektriske komponenter. Derfor, input og output-parametre skal være elektrisk dem, og - "støj" er ingen elektriske parameter. Du skal fortælle os, hvis du taler om støj pålagt en aktuel eller på en spænding.

Effekten af et passivt filter ikke kan bestemmes uden at kende kilden og belastning impedans. Også svaret på dit spørgsmål kan være anderledes.

Støjen input er en spænding indgang med højfrekvent støj, der skal filtreres. Belastningen impedans kunne antages høj som en port input.

[Quote = explorick] Støjen input er en spænding indgang med højfrekvent støj, der skal filtreres. Belastningen impedans kunne antages høj som en port input. [/Quote] I dette tilfælde kan du med henvisning til den anden kredsløbet kan spørge dig selv, hvad der sker, når du (1) sætte en kondensator på tværs af en spændingskilde, og når du (2 ) tilføje en induktans uden strøm gennem det (fordi belastningen er uendelig). Har et sådant kredsløb giver mening?

Enige om, at den anden kreds doesnt give mening, hvis indgangsimpedans er høj. Hvad ville være tilfældet, hvis den bruges som et filter på strømforsyningen linje af en IC?

[Quote = explorick] enige om, at den anden kreds doesnt give mening, hvis indgangsimpedans er høj. ..........[/Quote] En spænding kilde har en lav Kildemodstand (ideelt set nul)!

Jeg var forkert at skrive som input impedans i stedet for udgangsimpedans. Hvad ville der ske med de nævnte ciruits hvis de bruges på Power Line?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back