støjsvag forstærker design hjælpe

B

bpramee

Guest
hej alle .. Jeg har designet en LNA hjælp GaAs mesfet i qucs .. Jeg brugte en kilde degeneration spole til stabilisering n brugt en cascode konfiguration .. n fik en gevinst på 18,5 dB og støj tal på 0,4 dB ved 2,5 GHz .. efter tilsætning af input-n output matchende netværk min gevinst reduceret til 16,9 dB jeg har brugt støj matchning på indgang og konjugat match ved udgang .. 1. vil gevinsten reducere efter matchning er tilføjet??? 2. Jeg har ikke givet nogen negativ levering til bunden af mesfet .. er det ok? 3. wat er forskellen BWN gevinst match N Power match??? er konjugerede matche samme som gevinst match tak ..

1. Ja 2. Nej, normalt GaAs MesFET brug for negative spænding. som compnent du vælge? Du kan kontrollere dets datablad. 3. Gain match skete på små input signal, for at få maksimal lille signal gevinst. Effekt macth heppens på store input signal, for at få maksimal udgangseffekt. Så disse to match er anderledes.

Hvis du bruger Støj matcher gevinsten falder ... Det optimale punkt er, hvor gevinsten cirklen skærer støj cirkel desired.This vil være din gevinst ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back