støjsvag forstærker design

S

speedysc2

Guest
hej, jeg leder efter oplysninger om, hvordan man udformer en støjsvag forstærker på 75 Mhz.det ville være dejligt, hvis gevinsten var omkring 10-15, og støjen var under 2 dB.det er et enkelt band kredsløb.formålet med forstærkeren er det i begyndelsen af modtagerens lige efter band-pass filter.nogen hjælp, hjemmeside, eller skemaer vil blive værdsat meget.tak for dig tid og hjælpe

speedysc2 skrev:

hej, jeg leder efter oplysninger om, hvordan man udformer en støjsvag forstærker på 75 Mhz.
det ville være dejligt, hvis gevinsten var omkring 10-15, og støjen var under 2 dB.
det er et enkelt band kredsløb.
formålet med forstærkeren er det i begyndelsen af modtagerens lige efter band-pass filter.
nogen hjælp, hjemmeside, eller skemaer vil blive værdsat meget.
tak for dig tid og hjælpe

Jeg tror, han betyder støj tallet være mindre end 2 dB.Støj tal er en af de vigtigste tal på merir for lav støj forstærker.Det er defineret som 10log af forholdet mellem output-signal til støj til input signal
/ støjforhold.Hvis det er 0 dB, så er det signal
/ støjforhold på input og output er det samme.I et virkeligt system, altid signal
/ støjforhold nedbrydningsprodukter ved ouput.

Linda.

speedysc2 skrev:

hej, jeg leder efter oplysninger om, hvordan man udformer en støjsvag forstærker på 75 Mhz.
det ville være dejligt, hvis gevinsten var omkring 10-15, og støjen var under 2 dB.
det er et enkelt band kredsløb.
formålet med forstærkeren er det i begyndelsen af modtagerens lige efter band-pass filter.
nogen hjælp, hjemmeside, eller skemaer vil blive værdsat meget.
tak for dig tid og hjælpe

hi, speedysc2
Du kan henvise til The Design for CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits af Thomas H. Lee.
Jeg håber dette kan hjælpe dig.
heldig!

75MHz nedenfor 2dB?hvad er anvendelsen af denne LNA?

En CS LNA på dette freq.behov for en større kilde induktans i forhold til GHz.Så det er svært at gøre det on-chip, fordi den begrænsede dør-området og begrænset obligations-længde.

Måske kan du tjekke ud på dette site:

http://www.ee.ualberta.ca/ ~ igor/EE671.html

Det giver et eksempel på hvordan man kan designe en LNA.

Jeg fandt det meget diffcult at designe LNA med NF <2dB @ 90MHz

Jeg brugte CG struktur.

Her er en støjsvag forforstærker til FM-båndet.NF er <2 dB og få> 12 dB.Det kan nemt ændres til at dække 75 MHz.

www.techlib.com / files / fmpreamp.pdf
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

På denne frekvens, er det meget let at få 2dB NF med nogle boradband lavt støjniveau transistorer eller dobbelt port MOS transistorer.Hvis jeg var dig, jeg bruger SiGe bipolar transistor fra Siemens eller sådan selskab ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back