Stand alone PIC kopimaskine / programmør?

Jeg har designet et par home-brew høj spænding programmører med seriel port tilslutning til en pc og kredsløbene er simpelt nok ...En programmør var 18F2320 baseret og den anden var 16F88 baseret ...Dybest set skal du circuity til at skifte VDD og VPP til målet og for at skifte mål PGC og PGD stifter hjælp af kommandoerne og specifikationer, der er skitseret i Programmering Specifikationer dokument for denne særlige målenhed ...Power og switching kredsløb eksempler er overalt ...Kig på programmøren skematisk på www.ic-prog.com stedet og sørg for at tjekke de ICD2 klon skematiske på Lothar Stolz's stolz.de.be hjemmeside ...Jeg tror, der er et par skemaer om dette forum samt ...

Opbygning af et "stand alone kopimaskine" er en anden sag og kredsløb vil afhænge af, hvor meget data du skal buffer eller gemme fra 'kilde' PIC ...Hvis du har brug for evnen til at kopiere de fleste PIC flash-enheder, du vil få brug for at buffer 64-Kbytes (der er et par PIC enheder med mere end 64 Kbytes eller 32-Kwords af flash-hukommelse) ...Du kan bruge en 8-polet 64-Kbyte I2C Serial EEPROM ligesom 24LC512 men jeg tror, du vil finde det ville tage flere minutter at skrive en fuld 64-Kbytes til det ...Du kan også overveje at bruge en eller to 8-polet 32-Kbyte I2C serie RAMs som dem fra RamTron der ville være betydeligt hurtigere og opbevare data meget gerne en EEPROM ...

Held og lykke med dit projekt ...Regards, Mike

Mike, jeg er bange for u misforstået min 'stå alene programmør del, jeg mente, jeg har brug for en programmør, der ikke vil være forbundet til en pc, mens programmering en pic, kan nemlig en mobil enhed tat flash s pic gennem ICSP

THX

Undskyld, jeg troede, jeg har forstået Deres krav ...Jeg var simpelthen beskrive min RS232 programmører til dig i form af 'magt' og 'skift' kredsløb eksempler, som jeg tror ville være påkrævet i næsten enhver ICSP programmør ...

Jeg formoder din 'stand-alone programmer «ville have et LCD-display og trykknapper, ja, nej?Og du vil stadig skulle kredsløb for at skifte mål VDD, VPP, PGC, og PGD?Og du vil stadig skulle hukommelse til at fange 'kilde' PIC kode, EEPROM, idloc, og config data?Er det en rimelig antagelse?

Best regards, Mike

LCD?ikke nødvendigt, Lemme forklare en smule mere, for det første jeg vil kopiere mine hex ind i min programmør.så kan jeg tage den programmør og kan kopiere tat hex i MCU gennem ICSP så ofte som jeg ønsker.til indikation tat kopi er færdig førte kan b anvendes

dette kan være nyttigt, når u behov for at opdatere hex hyppigt i industrien og u dont ønsker at bruge en bærbar computer / pc til ICSP flash, stand-alone-kopimaskinen vil gøre det samme th

Jeg Tro gjort u forstå

THX

Jeg har også brug for sådan en programmør, der kan uploade hexfile fra pic / EEPROM til en anden pic uden at bruge en pc.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back