Statisk Power og aktuelle lækage i transistor!

A

Avighna

Guest
Hvad xactly mener vi med statisk magt? Jeg mener, jeg forstår det er lækage strøm ...... og der ra par faktorer, der bidrager til denne lækage magten .... som gate lækage sub-tærsklen lækage pn junction lækage, hvad mener vi med de tre ovenstående? dvs gate lækage, sub-tærskel lækage, pn junction lækage .. kan nogen hjælpe mig med at forstå begrebet dette statiske magten i detaljer .... eller er der noget materiale fra, hvor vi Drøv forstår det her helt klart! Plzz venlig hjælp!!

Hope u vide, at transistoren har 4 terminaler gate source dræne kroppen gate lækage - strøm, der afledes fra gate til kilden. sub tærskel lækage - strøm, der afledes fra drain til source. pn junction lækage - strøm, der afledes fra afløbet til kroppen. nogle andre trivia info. - I 65nm proces, er gate oxid 1.2nm tyk. Med andre ord kun 5 atomer tyk (ja vi taler atomer). håb u kan nu forestille sig, hvordan nemt for elektroner til at flyde mellem gate og source gennem disse 5 atomer og dermed porten lækage er ved at blive et problem. hvordan du løser Gate lækage? Ans - ved hjælp af noget tykkere end 5 atomer. Det er det, at flotte ord HKMG (High K metal Gate) er ca. kapacitans = K. A. e0 / d for at holde kapacitans konstant, hvis u øge d, derefter u nødt til at øge K også (deraf ordet høje K). tjek disse 3 kurser på Stanford (ee271, ee313, ee371) for gode foredrag om digital VLSI.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back