stepmotor valg for en særlig belastning på det.

J

jit_singh_tara

Guest
Hej venner, venligst foreslå, hvordan man kan vælge, hvilke stepmotor vil passe til vores krav baseret på en bestemt vægt, det kan bære på en vis afstand fra det. for eksempel hvis min stepmotor er tilsluttet en aluminium skive på 1 kg, 30cm i diameter i en afstand af 3 inches. så hvordan vælger jeg om, hvilken stepmotor vil passe til mig, bør motoren ikke gå glip af trin og har til at køre ved 25 trin per sekund. Venligst foreslå mig hvordan vi kommer videre. Jitender Singh

er der ingen, der kan hjælpe på dette emne .......

Hej. Dette er et interresant problem. Hovewer Jeg tror ikke du finder nogen særlig stepper kræves til en bestemt belastning. Grunden til dette er, at den maksimale belastning for en step er afhængig af det aktuelle du fodrer til det. Jo mere strøm, man fodre en stepper, jo mere last den er i stand til at håndtere.

kan nogen foreslå mig, at hvis en stepmotor specifikationer siger: fm 3,25 amp, betyder så betyder det 3,25 ampere / fase? Hvor meget strøm motoren ville kræve, når den kører i fri tilstand uden belastning på det. Også foreslå mig som bilist ville bedst opfylder denne specifikation. 1. Jeg tænker her på l297/l298 kombination for dette. 2. baseret MOSFET er også en mulighed. Motoren er Sanyo-DENKI 1,8 grader, DC 3,25 amp.model: 103h7124-1041.

Hej, jeg har det samme problem .... Hvad u gjorde med Urs? Fysisk vores problem er, hvordan at flytte denne direkte koblet inerti? Jeg brugte disse anordninger thnx
Hej venner, venligst foreslå, hvordan man kan vælge, hvilke stepmotor vil passe til vores krav baseret på en bestemt vægt, det kan bære på en vis afstand fra det. for eksempel hvis min stepmotor er tilsluttet en aluminium skive på 1 kg, 30cm i diameter i en afstand af 3 inches. så hvordan vælger jeg om, hvilken stepmotor vil passe til mig, bør motoren ikke gå glip af trin og har til at køre ved 25 trin per sekund. Venligst foreslå mig hvordan vi kommer videre. Jitender Singh

veiledcavalier Mere end et år er forbi. Han har sandsynligvis fungeret det ud i løbet af denne tid. Jeg vil gerne foreslå en forklaring til OP, men jeg kender kun med metriske værdier. Et andet problem, der arives er, hvor meget strøm og spænding er der typerne til brug.

veiledcavalier Mere end et år er forbi. Han har sandsynligvis fungeret det ud i løbet af denne tid. Jeg vil gerne foreslå en forklaring til OP, men jeg kender kun med metriske værdier. Et andet problem, der arives er, hvor meget strøm og spænding er der typerne til brug.
Det er derfor, jeg ønskede at vide, hvad han gjorde! Undskyld WHT er "OP"??? Metriske værdier OK PLZ uddybe. thnx

OP er den fyr, der startede tråden. I det mindste, hvad jeg har lært fra forskellige fora.

Jeg har det samme problem .... Hvad u gjorde med Urs? Fysisk vores problem er, hvordan at flytte denne direkte koblet inerti? Jeg brugte disse anordninger
Jeg forstår ikke, hvad er dit problem. Papirerne er beregning af nogle forbindelser drev, men at kende de tilgængelige drejningsmoment versus hastighed karakteristisk, er du nødt til at henvise til din motor specifikation. Eller du beregne den nødvendige motor specifikation og bakke at finde et egnet én. Snarere ligetil.

Jeg forstår ikke, hvad er dit problem. Papirerne er beregning af nogle forbindelser drev, men at kende de tilgængelige drejningsmoment versus hastighed karakteristisk, er du nødt til at henvise til din motor specifikation. Eller du beregne den nødvendige motor specifikation og bakke at finde et egnet én. Snarere ligetil.
Tak FVM for din positive respons. Faktisk er mit problem er, at den direkte koblede eller Svinghjul ansøgning jeg ikke fysisk forstår at få den nødvendige drejningsmoment, der gør belastningen løbe, og så jeg kan vælge min motor. Jeg ved, at der er en formel på papir, men det er uklart for mig. En anden ting er, at for den stepmotor, hvis jeg har de KW kræves af motoren, betyder det lig med VXI, fordi jeg ikke har nogen motor specs til rådighed. Hvis jeg kender de almindelige KW ligningen for den stepper det vil være godt. På forhånd tak

Jeg ved, at der er en formel på papir, men det er uklart for mig.
En fysik tekst bog skal hjælpe.
En anden ting er, at for den stepmotor, hvis jeg har de KW kræves af motoren, betyder det lig med VXI, fordi jeg ikke har nogen motor specs til rådighed. Hvis jeg kender de almindelige KW ligningen for den stepper det vil være godt.
Der er ikke sådan en ting. Jeg ser to muligheder: - Få specifikationen - glemte alt om specifikationer og formler, bare prøve

Hej gutter, jeg prøver at vide, hvordan du får electornic kredsløb til styring af en stepmotor ...... Jeg vidste, at en ULN2003 er begrænset til 0,5 A ...... men min motor er omkring 3 A. .... så jeg ved ikke hvad kredsløb skal anvendes, og designet ..... nogen kan hjælpe ......... der er tilgængelige drivere derude, jeg kender, men de er meget dyre. ..... så jeg vil have nogle andre løsninger, der kan gøres endeligt jeg er i min afgangseksamen i denne måned, og jeg har brug for dette i mit afgangsprojekt ...... Jeg er en maskiningeniør, så jeg ikke behøver megen viden på dette område .... så eventuelle svar bør være ganske illustrativ .... thx på forhånd

Jeg vidste, at et ULN2003 er begrænset til 0,5 A ...... men min motor er omkring 3 A
En motor med 3A Aktuel karakter, vil jeg højst sandsynligt en bipolar type og kræver konstant strøm drev, perferably ved en PWM stepper driver. Der har været flere tråde på edaborad diskutere stepmotor driver kredsløb.

Dears, Som jeg læser hele tråden og finde ud af, at du ønsker at køre en 1 kg flyvende hjul med stepmotor. Da jeg studerede mekatronik lidt jeg agtede følgende løsning, hvis det kan hjælpe. 1. Du har helt sikkert brug for de tekniske spec af motoren du allerede har og dens controller board. Styring af en motor er et separat emne. så du er i stand til at interface motoren med controller heks drive det som pr dine instruktioner. 2. For lasthåndtering jeg foreslå dig at bruge en simpel gearkasse, der bruger mindre moment til at rotere den flyvende hjulet. 3. Nu er der matematiske indebærer. Du er nødt til at finde ud af, hvor mange frem trin drev eller ændring i vinklen på flyvende hjul. Du kan nemt finde ud af dette ration fra gearkassen manuel eller du skal gøre det ved dig selv "ikke en big deal". Jeg håber, at denne indirekte metode hjælper, da det virker for mig. : Oops:

En motor med 3A Aktuel karakter, vil jeg højst sandsynligt en bipolar type og kræver konstant strøm drev, perferably af en PWM stepper driver. Der har været flere tråde på edaborad diskutere stepmotor driver kredsløb.
Tak jeg vil kigge efter, at

Hej gutter, jeg prøver at vide, hvordan du får electornic kredsløb til styring af en stepmotor ...... Jeg vidste, at en ULN2003 er begrænset til 0,5 A ..... . men min motor er omkring 3 A. .... så jeg ved ikke hvad kredsløb skal anvendes, og designet ..... nogen kan hjælpe ......... der er tilgængelige drivere derude i kender, men de er meget dyre ...... så jeg vil have nogle andre løsninger, der kan gøres endeligt jeg er i min afgangseksamen i denne måned, og jeg har brug for dette i mit afgangsprojekt ...... Jeg er en mekanisk ingeniør, så jeg har ikke meget viden på dette område .... så eventuelle svar bør være ganske illustrativ .... thx på forhånd
for u, jeg tror u nødt til at søge i forumet lidt mere. Jeg fandt meget nyttig information her. Men som en start u kan bruge den vedhæftede pdf, og begynde med 298 driveren til bipolar 2A og TIP 122 halvbro for unipolar. u kan finde oplysninger om WHT sagde jeg og vedhæftet i forummet. Jeg glemte at fortælle u at u kan bruge ULN2003 for højere end 0,5 A ved at kortslutte terminaler sammen som ur Ampere kræver.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back