stigetid VS sats for forandring

W

walters

Guest
Hvad er forskellen mellem Rise tid eller falde tid og Sats for forandring? de begge ser det samme en lige diagonal linje på tværs af opdelingen på oscilloskopet, så Hvad er forskellen?

indsvingningstiden målt i tid - den tid, fra 10 til 90 procent. Sats for forandring indebærer stige i løbet af køre - eller amplitude / tid.

Kan du give mig nogle eksempler, også så jeg kan forstå det mere

Forskellige måder at repræsentere den samme ting. Rise tid, t [size = 2] r [/size], er den mængde tid, det tager en IC for at skifte fra 10% til 90% af den endelige værdi. Dræbte satsen for en enhed er hastigheden af ændringen af det output [fra høj til lav, eller fra lav til høj], dvs (90% af det endelige værdi - 10% af det endelige værdi) / t [size = 2] r [ / size].

stigetid og falde tid er tiden mellem 10% og 90% amplititude af et signal overgang. sats for forandring er et signal overgang skiftende rente, som f.eks 5V/ns. Med venlig hilsen [quote = Walters] Hvad er forskellen mellem Rise tid eller falde tid og Sats for forandring? de begge ser det samme en lige diagonal linje på tværs af opdelingen på oscilloskopet, så Hvad er forskellen? [/quote]

Så indsvingningstiden udtrykkes i procent? og hastigheden af ændringer udtrykkes i volt pr tid? Hvis jeg har en diagonal linje fra 0-nul krydser på oscilloskopet til 10 divisioner til toppen diagonale linje og oscillscope er indstillet til 5ms Thats 5ms X 10 = 50ms stigetid = 50ms ændringstakt = 50ms Hvad er forskellen? mellem stigetid 50ms og hastigheden af forandringer 50ms

ændringstakt = d U (t) / dt og måles i Volt / sek observere signalet på oscilloscop, kan du bemærke, at satsen for ændringen værdi ikke er konstant under overgangscyklen tid. (Ændringer er langsommere i de 0-10% og 90-100% intervaller) Den stiger / falder gange måles i sekunder, og det er den nødvendige tid til ændringen i den "fuldtone" (fra 10% af lavt niveau på 90 % på højt niveau). Du kan antage, at lavt niveau er 0V, men den høje grad adskiller sig, fordi det er forsyningsspændingen. Det kan være 3,3 V, 5V, 9V, 12V, 15V (for blot at nævne de mest populære værdier). Rate for forandring = ((,9-0, 1) * forsyningsspænding) / stigetid normalt storhed og fald tider er ikke lige, så du kan definere også: Årlig ændring = ((0,1-0,9) * Forsyningsspænding) / Fall time

Velocity er graden af ændringen af fortrængning. Accelerationen er hastigheden af ændring i hastighed. Så sats på forandring er blot hældningen på en afmålt mængde med hensyn til tid. For så vidt angår de oscilloskop, er den målte mængde spænding. Derfor, dens enhed er V / s.

[Quote = skakmat] Hastighed er graden af ændringen af fortrængning. Accelerationen er hastigheden af ændring i hastighed. . [/Quote] Eksemplet er godt, men jeg foretrækker at flytte analogi til "lavere niveau" Den indsvingningstiden analogi til tid, det tager at rejse fra by A til by B (SEC). satsen ændring er analogt hastighed (km / sek).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back