stiv PCB / flex / wire bonding

K

kredsl

Guest
hallo, jeg ser på det program, hvor i jeg har en chip i silicium dør form, som skal ledning bundet til den meget lille PCB (ca. 3 mm x 5 mm) og så er jeg nødt til at tage de signaler ud til en anden bord ved hjælp af et flex kabel.

Bestyrelsen er vært for chip skal være stive og kan ikke flex.Det problem, jeg står overfor, er, at chippen har sin klodser (alle sammen en EGE) med dimensionen 81 um x 81 um og kanten - kant pad afstand er 3 mm (center til center er 84um).Nu har jeg hørt, at puder på bordet, foretrak at være direkte under den dør, så wire obligation kan være lige ledning.Nu betyder det, puder på tavlen vil være adskilt af 3 um kant-til-kant, som ikke er acceptabelt for nogen PCB producent.Jeg tjekkede med mange PCB-producenterne og de er villige til at gå så langt som 3 mil (fast plads / bredde).når de siger, 3 mil afstand alt er kant til kant?

Nu er mit spørgsmål er, har du nogen forslag til wire bonding selskaber i USA.og hvad er kravene på puder på brættet.Kan jeg flytte den puder væk fra chippen, så noget jeg kan gøre alt 3 / 4 mils afstand (den person, som skulle gøre det wire bonding sagde, at han foretrækker puder til at være under den silicium).eller er der en anden teknologi, der er der for at arbejde på så fine pitch enheder?På forhånd tak .....

se dokument side 4
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Det ser ud til, at nogen gør dette projekt sværere end det burde være ...
Ive netop afsluttet en wire obligation bord med følgende parametre:

Die Størrelse: 3750 x 2500uM
Die pad pitch: 80uM
Pad afstand fra kanten af Die: 158uM (passivering åbning 4uM)
Pad form er Sekskantet: 72uM x, 113uM y.

Jeg oprettede en obligation puden på 4mils x 6 mil.Placeret alle GND obligationer til Die Flag.(kobber fly under dør)
Og endelig alle signal obligationer blev pustet ud til 100 mil (3mil spor med 3mil plads)
Ja, er det altid kant til kant.
Den pakke til denne del er en 104-pin QFN med ,4 mm pitch.

Hidtil har der ikke været nogen problemer med fremstillingen.Ive også taget sig tid til at få min tråd obligation person have et kig på design for at sikre, at det kunne gøres.

Hvis du har spørgsmål drop mig en linje.
Har en god,

Eda

tak for dit svar.Jeg har mødtes med wire bonding fyr og arrangement af puder jeg har på mit bord, han sagde, at det kunne gøres.Men jeg har et spørgsmål, jeg ønsker at dø, der skal ledning limet til et fast bord og derefter bruge et flex sammenkobling / kabel til at overføre signaler til et andet FR4 bord.Spørgsmålet her er bestyrelsen vært for dør skal være max størrelse 3 mm x 10 mm.Nu er det virkelig miniature og skaber problemer for så vidt angår banen af flex kabel, som vil tage de signaler ud.Der kommer 18 signaler, og jeg dont se nogen flex kabelproducent komme til banen mindre end 0,5 mm ...og det betyder, jeg kan tage 18 signaler i 10 mm.

> Placeret alle GND obligationer til Die Flag.(kobber fly under dør)

er dette en to lag, et bord?

Andre spørgsmål er, hvor godt / dårligt det er at wire obligation de dør til et fleksibelt trykt kredsløb og bruge en stiffner på chippen placering.Og jeg gætter jeg kan bare tage FPC til de andre FR4 bord og bruge en ZIF stik derovre ... tak meget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back