stjæle koder - beskytte min hc11 (EEPROM)

Z

ZeleC

Guest
er der en måde at beskytte min hc11 (EEPROM) eller EPROM (27c512) fra at blive kode stjålet thx

Hvis din HC11 har indbygget i ROM (det være sig EPROM, EEPROM eller lignende), der burde være noget der hedder "sikkerhed sikring". Når de er indstillet, vil det ikke være muligt at læse den indbyggede ROM selv med en udpeget HC11 programmør. Uanset om din HC11 er udstyret med EPROM / EEPROM eller hvad, afhænger af den specifikke version af HC11 du bruger, vil jeg anbefale et kig i de respektive datablad. Der er ingen måde at læse-beskytte en ekstern EPROM, da selve processen med at læse det er nødvendigt at bruge det ... Tja, hvis du var ved hjælp af et chipkort i stedet for en ekstern EPROM, kunne det være muligt at læse-beskytte smart kortets hukommelse, men så koden til at gennemføre de nødvendige challenge-response-algoritme er til at bo et andet sted, og det vil ikke være en god idé at have denne kode sidder i en ikke-læse-beskyttet hukommelse område.

Hvis din HC11 er indbygget i ROM (det være sig EPROM, EEPROM eller lignende), der burde være noget der hedder "sikkerhed sikring". HC11 ikke har nogen "sikkerhed fuse" for at beskytte interne hukommelse. Kun findes en sikker version ov det, der er mærket 68S ... for nogle af familiens medlemmer, det er ikke bredt tilgængelige, og som har en sikkerhed kun til intern EEPROM. : Cry: vidt

Jeg sujjest at du bruger en PDS311 chip (WaferScale WSI), for eksempel: Denne chip vil blive programmeret med din firmware, din adresse afkode og har SRAM så godt og kan sikres. hilsen, MB.

Jeg tror, du skal bruge et billede som encoder / dekoder grænseflade mellem hc11 og 27c512. Bruge enkle kryptering algoritme til at kode sende koder til EEPROM! Like "Xor H50"

Ja, men hvis du har PIC at indkode afkode du kan afkode den originale firmware ved hjælp af PIC på en adapter bygget med din EPROM programmør. Dette er i øjeblikket udføres af sådanne fabrikanter til at kryptere deres firmware, men synes at være svag, fordi du kan uncrypt den kode, de demontere det. normalt fabrikanten benytte PAL logik, men også sikrede PAL logik kan læses med 99% succes. i WSI alle PAL, hukommelsen er i samme dør. det er sværere at slette den sikre-bit i det. A + Regards, MB.

Ja Jeg er enig med Benoit, kan wafferscale give en bedre sulotion for den slags problemer en anden god idé er at ATMEL www.atmel.com kan give en slags EEPROM 28c512 som har også securety lidt for at beskytte design. se, at der hjemmeside få en prøve og prøve det anser Khalid

Det er altid meningsløst at beskytte koden fra eksterne bus, uanset hvilken kryptering du har lavet mellem MCU og eksterne rom, kan data altid læses med en logik analysator sondering bussen. Så hvis du ønsker sikkerhed, går til at bruge den ene med intern rom, eller lave dine egne ASIC. ntxp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back