[STM32] SPI1 restere

A

Aro_

Guest
Hej,
Jeg er nødt til at bruge den SPI1 denne miktrokontrolera alternativ wyprowadzeniami.Og ja, mosi imidlertid, SCK er stadig i den lave tilstand.Jeg ved ikke, om jeg har glemt noget, eller det kan forstyrre JTAG, for hvis SCK er den samme som pin JTDO.

Så skal du deaktivere JTAG, fordi det normalt har prioritet.

4 \ / 3!

Det vil nu være sjovt ...Hvordan kan jeg slå det fra, da det overalt, hvor det ikke tænder, blot tjener kun til programmering.

Hej.

JTAG er aktiveret som standard efter nulstillet, kan du deaktivere softwaren.
Det forekommer mig, at dette sker ved at sætte bit 0 i register AFIO_MAPR, eller ved hjælp af funktionen GPIO_PinRemapConfig (GPIO_Remap_SPI1, ENABLE) fra biblioteket fra ST.Bare husk at skrue tiden før afio ellers przemapowanie ben vil ikke fungere.

Med venlig hilsen

Jeg bruger det drejer sig kun med API-biblioteker fra ST, de registre, ikke direkte infiltrater (for meget.)Jeg har vendt uret for kurset og tilføjede afio funckję GPIO_PinRemapConfig (GPIO_Remap_SPI1, ENABLE).På JTAG skal være en anden måde, men ingen steder kan jeg finde info om det.

I eksemplerne fra mappen Bibliotek ST JTAG_Remap GPIO er et eksempel.Det følger heraf, at bortset fra SPI1 stifter przemapowania faktisk har endnu ikke deaktivere JTAG (funktion GPIO_PinRemapConfig (GPIO_Remap_SWJ_Disable, ENABLE)).I readme advaret mod eksklusive JTAG.For eksempel, så er lavt, at tilstanden af de nulstille pin på nogle af de knap deaktiverer JTAG'a, men det forekommer mig, at det ikke bør være et problem, fordi det nulstiller JTAG Prock og JTAG reset er som standard deaktiveret.Nu, przemapowujesz JTAG'a kan vi gøre et lille eksperiment og dele resultaterne.

Hilsen.

Aha, så dog GPIO_Remap_SWJ_Disable ...Straks kontrollere, at det virker.Tilføjes efter 31 [minutter]:Desværre, efter denne operation JTAG ikke virker, og det skal være programmeret af RSA.Lidt mærkeligt, fordi det faktisk efter en genstart bør medtages.Det ser ud som om det var den første integrerede periferiudstyr henhold til det aktuelle program, og derefter muligheden for programmering.Fordi registre er usandsynligt, at huske de data, når strømmen er slukket, eller endda efter en genstart.

Det er sandsynligvis fordi JTAG'a eksklusive JTNRST også udelukket.Men det forekom mig, at det bør Procek zersetować det NRST pin og før du går ud JTAG debugging.Såvel som du kan se, men det er ikke.En wogóle kan ikke gøre noget, hvis blot ved JTAG debug og kan ikke være sådan, at slette Flash?Jeg er bare ikke så meget inde, når det kommer til detaljerne i JTAG'a.Kan opsige i august, og kort forklare, at nogen kender til dette emne.

Prock bør, gives for at genoplive brugen af passende konfiguration.De fleste software-debugging zwolnienieniu nulstillet efter at have ventet et stykke tid (jeg mener transienter, den eksterne reset kredsløb, kondensatorer, osv.), og derefter forsøger at oprette forbindelse til JTAG.Denne forventning er normalt så længe, at hvis programmet i begyndelsen af JTAG ubetinget fritagelse, er det allerede for sent ...

Prock du sletter RSA og sagen.

4 \ / 3!

Hmm, formentlig vil give en betydelig forsinkelse i indledningen periferien, kan dette være noget, vi kunne podziałać via JTAG, og så, desværre, ikke engang se Prock.Under alle omstændigheder, remapowane Retten det perfekt, så tak for den hjælp: D

Hej, hvis nogen stadig er på udkig efter 2 deltog på problemet af bibliotekets funktioner:

Kode:

RCC_APB2PeriphClockCmd (RCC_APB2Periph_GPIOA | RCC_APB2Periph_AFIO, ENABLE);

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back