Store kondensatorer på IBM 180nm HV

L

lambchops511

Guest
Hej Alle, Jeg bruger IBM 180nm HV - at en markedsføringstilladelse spec ark fra IBM er: ftp://public.dhe.ibm.com/common/ssi/ecm/en/tgd03019usen/TGD03019USEN.PDF Er der nogen ulemper (bortset fra arealet) af at lave store hætter? dvs 100pF til 1nF rækkevidde? Vil det påvirke parasitter af mine andre enheder? Ifølge arket - jeg kan bruge Dual HD MIM (5,4 fF/μm2) ... så for en 100pF cap området er omkring 136x136 um. Jeg kender MIM står for Metal-in-Metal .. Hvad betyder "HD" står for? Og hvad er forskellen på Dual og single? Jeg tror også der er en mindre nøjagtig kondensator til rådighed? Jeg behøver ikke komplet nøjagtighed (variation er fint). Ville det blive anbefalet i stedet for? Tak alle!

Er der nogen ulemper (bortset fra arealet) af at lave store hætter? dvs 100pF til 1nF rækkevidde?
Udbytte. Som du vil vide, en proces, der har en vis manglende tilbud per område. En enkelt svigt i dit store kasket kunne kortslutte den. Tilslutning af mange små caps parallelt ville ikke hjælpe, selvfølgelig.
Vil det påvirke de parasitter af mine andre enheder?
Nej
Hvad betyder "HD" står for? Og hvad er forskellen på Dual og single?
High Density , ville jeg gætte. Dual kan betyde 2 matchende MIM hætter, men jeg er ikke sikker på, tjekke din PDK dokumenter.
Jeg tror også der er en mindre nøjagtig kondensator til rådighed? Jeg behøver ikke komplet nøjagtighed (variation er fint). Ville det blive anbefalet i stedet for?
Sure: MOSCAPs. De har sikkert større cap / området, men der er spænding-afhængige. Igen tjekke din PDK dokumenter.

MIM er metal-isolator-metal. Jeg arbejdede med IBM et stykke tid siden, og jeg er temmelig sikker på, at HD var høj densitet som Erik sagde. HD med henvisning til den tynde oxid snarere end området oxid Jeg går ud fra. Dual var to kasketter stablet (MIMIM). Du kan også stable disse hætter over en MOS hætten til at få den højeste cap tæthed, men da Erik bemærkede gate hætter er spænding afhængige. Undertiden regler begrænser bredden af ​​metal, så det er nok hvad din grænse er. IBM har regler for alt, så hvis du gør noget forkert, det vil fortælle dig. Caps større end 1 nF er almindeligt anvendt til on-chip afkobling og / eller omgåelse af strømforsyningen. Generelt er disse store udbud afkobling kasketter er lavet ved hjælp MOS hætter med en poly eller metal hætte stablet oven på, hvis de regler, der vil tillade det. RG

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back