Stråling mønster for en dual band mikrostrip patch antenne

M

mnhtapu

Guest
Jeg designede en dual band mikrostrip patch antenne resonating freq 3,5 og 5,5 GHz. Jeg vedlagt de to stråling mønstre simuleres i CST. Strålingen mønster på 5,5 Ghz er forskellig fra 3,5 GHz. Men hvis man ser på S11 graf, return loss er næsten ens for begge frekvenser. Jeg er bange for, at på grund af den stråling mønster på 5,5 Ghz, kan antennen ikke kaldes dual band. Er det obligatorisk at strålingsniveauet mønster på de 2 frekvenser, skal være af samme form? Enhver kommentar er meget mærkbar. Tak. Nazmul

Hej mnhtapu, Matching er god til både frekvenser. Men på 5,5 GHz, synes det at have en stråling hak langs z-aksen. Hvis det er hensigten at udstråle i denne retning (jeg formoder det er), så dette er et problem. Ellers har de stråling mønstre ikke behøver at være for ens. Nok gevinst bør gives i de retninger, hvis interesse, og god matching og effektiviteten på frekvenser af interesse. Regards Z

Tak for dit svar. Med hensyn til stråling effektivitetsgevinster på 5,5 GHz er det -0,107 dB og på 3,5 GHz er det -0,89 dB, er disse værdier i acceptable område? 10 log (Power udstrålet / indgangseffekt til antenne) = stråling effektivitet i dB Det er, hvordan vi udtrykker stråling effektivitet i dB? Plz korrigere mig, hvis jeg er forkert.

10 log (Power udstrålet / indgangseffekt til antenne) = stråling effektivitet i dB
Ifølge den sædvanlige definition, som værende af "input magt til antennen" du bør overveje "magt accepteret af antenne ", dvs, afspejlede magt bør ikke være omfattet. Det anses i alt effektivitet.
Hvad angår at stråling effektivitetsgevinster på 5,5 GHz er det -0,107 dB og på 3,5 GHz er det -0,89 dB, er disse værdier i acceptable område?
På 5,5 GHz er meget god. Jeg er en smule overrasket for en forøgelse af tab på lavere frekvens. Definere dirigent og dielektriske som tabsfri, kan du se, hvad der er oprindelsen, hvis det ineffektivitet. Regards Z

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back