Stråling mønster målinger

M

moji123

Guest
Hej, Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar nogen steder. I nødt til at måle stråling mønster af spiralantenne i et hulrum. Hvordan dette skal gøres? Hvis jeg har forstået det rigtigt, bør spiral antenne i et hulrum være en modtager antenne, som vil rotere 360 ​​grader i theta. Jeg har brug for to vinkelrette snit i phi = 0 og phi = 90. Problemet er, hvilken antenne skal jeg bruge for senderantennen? Jeg har kun denne ene, og par, der er lineært polariseret .. Kan være en senderantenne lineært polariseret antenne? Er det nødvendigt at bruge begge antenner med cirkulær polarisering? Hvordan sender antennen skal vendes? Mange tak for dit svar.

overførsel af antenne, der bruges til test-processen, skal være standardiseret antenne er for begge og polarisering som Horns. Sendeantenne forbliver konstant. Lineær polarisation gør det trick. Hilsen Elchiquito

Hej, Ved hjælp af en retningsbestemt antenne reducerer påvirkning af refleksioner. Som elchiquito siger, kan et horn anvendes. De skal være i stand til at rotere antennen til at producere lodret og vandret polarisation. Hvis dens gevinst er kendt (for eksempel horn), kan du bruge Friis formel til bestemmelse af gevinst (selvfølgelig at du er i det fjerneste felt region for både antenner og foretage korrektioner for kabel-tab, osv.). Når forstærkningen ikke er kendt, så udveksler DUT for en god konstrueret dipol med balun (Gi = 1,64 uden korrektion for kabel-og balun tab) eller andre kendte antenne. Baseret på forskellen i output fra DUT og dipol, kan du bestemme gevinst for hver enkelt lineære polarisering. Antennen vil producere mere eller mindre cirkulær polarisering. Du skal opsummere de gevinster for både vandret og lodret retning for at finde den samlede gevinst (ikke bruger dB). Hvis du ønsker at vide, hvor godt felt er cirkulær polariseret, skal du rotere horn (eller anden antenne) for at finde den aksiale forholdet. Du kan vide, at du kan udveksle modtager og sender, hvad der er bekvemt for dig.

For at måle strålingen mønster, er det bedre at sikre, at både dine antenner er co-polariseret med hinanden i kammeret. For at være ærlig, ikke på tværs polarisering ikke synes at være, at de kritiske. Co-polarisering betyder, at dine antenner E-felt, og H-område er på samme plan.

Frodonet: Han har en helix-type antenne, der vil højst sandsynligt give cirkulær polarisering i det mindste i fjernlys retning. Så for at finde den samlede gevinst, han har brug for at måle i to ortogonale polarisering planer (ved brug af lineær polariseret "sender" antenne). Måske moji123 kan give nogle flere detaljer om antennen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back