Strømforbrug i FPGA

A

apv1965

Guest
Jeg er i øjeblikket ved hjælp af et bord udviklet af
3. part for Stratix II FPGA fra @ ltera - EP2S90F1020.Jeg ønsker at foretage ændringer for at bruge pin compitable Stratix II FPGA - EP2S180F1020.Jeg har 2 spørgsmål:
1.Hvad bliver forskellen i Power cunsumption hvis IUse det tilbage på fuld kapacitet

2.I øjeblikket mit bord har 12 V input udbud, der er konverteret til forskellige leverancer behov gennem skifte reguleringsmyndighederne.Kan jeg få noget hjælp til at ændre input levering til 5V?og redesign strømforsyningen?

De kunne, men for din demo bord Jeg vil ikke anbefale det.Det siger jeg af to grunde:

1) Den demo bord strømforsyning var konstrueret til at håndtere en anordning, der kører på nær maksimale klokfrekvensen og er fyldt op til næsten 90% kapacitet.

2) Som du kan aldrig vide, hvor meget magt du har i sinde at forbruge, indtil du er færdig med dit design bliver du nødt til at stole på, at leverandører elforbrugsmålinger regnemaskine.

FPGAs kan og vil forbruge megen magt (reagardless hvad leverandørerne sige).

For at få en idé om, hvor strømforsyningen output vil du få brug for du er nødt til at se på al den spænding skinner til stede i netop din enhed og se, hvad deres nuværende forbrug bliver.

Kun fra et hurtigt kig på databladet for din side kan jeg se, at der er 6 spænding input, som vil have en krævede minimum og maksimumsbeløbet for nuværende, der skal leveres.

Du kan designe en 5V strømforsyning, men den vil få brug for at være i stand til at levere en stor del af de nuværende.

Held og lykke.

E

@ ltera også leverer strøm skøn værktøj (komme med qu (at) rtus), så du kan få, hvad PS du har brug for

Afhænger af Udgangsstrøm du måske bruge Vin 5V eller ej: dvs selv din 5V PS stand til at håndtere nuværende requrements, i stærk markedsposition
vil du sandsynligvis vil have to MOSFET, to have tænde /
slukke hurtigere du er nødt til at køre gate med 12V ikke 5V

god manglende

Supply nuværende kapacitet på 5V input kan kun bestemmes kende de specifikke kredsløb.At det værste, det vil ikke virke på alle, forårsager den bruger
f.eks en spænding skærm med 7 V tærskel.Generelt dog effiency kunne forventes højere ved lavere indgangsspændinger følge af nedsat omskiftet tab.

.

FPGA elforbrugsmålinger afhænger i vid udstrækning på uret hyppighed og toggle procent i stedet for anvendes kapacitet.Personligt
har jeg været ofte overvurderer det.På den anden side opererer Stratix II ved fuld processorkraft, kan du blive nødt effektiv tvunget afkøling som med en GHz LP.Power måling med en reel design er altid den bedste måde.

FVM og dér ligger nøglen.

Der er ikke en FPGA sælger, som vil fortælle dig de værste tilfælde elforbrug deres udstyr.

Faktisk i mit sidste job, vi fandt en Xilinx V2 og programmeres med koden er nødvendig for at forvalte vores backplane, kører 380MHz (indre ur), fyldes til 90% kapacitet, og toggling på 48%.Den del forbruges lige under 83Amps af strømmen.Vores POLs var alle 5v leverancer.

Den nuværende behov kan blive skabt gennem en 5V levering, det bare skal være lavet ordentligt.Noget de fleste af os FPGA fyre virkelig bør ikke forsøge.

E

Xilinx ikke selv angive en absolut maksimale forsyningsbehov nuværende eller effekt nedbrydelighed.Jeg gætter alt er tilladt, så længe vi begrænser max junction temperatur.

Hi nxtech, var, at 83a centrale nuværende?Ouch!

Hvad
er en POL?

Du er korrekt om Xilinx ikke er angivet.I dont know why.Dens ikke lide de dont know.Da jeg spurgte dem direkte, de lytter og hawwwed og ville ikke fortælle mig.

Men ved du hvad?Vi havde også en Intel-processor på kortet så godt, og lad mig fortælle dig, Intel var skide stolt af at sige deres side vil forbruge 110a i strøm i en worst case tilstand.De er også forudsat gerbers, termiske data og køleprofil design til os gratis.

Med hensyn til 83a, der blev samlede nuværende drage, men mere end 80% af, at der blev tegnet af de centrale alene.

POL = punkt af belastning.

E

Tak til alle for svar ....
Jeg vil gerne vide mere om, hvor jeg kan få ordentlig information om magten beregninger?nogen direkte forbindelse til kraftværker beregninger for Stratix II @ ltera chip?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back