Strømforsyning design hjælpe

N

Neptune769

Guest
Hej allesammen,

Jeg er ny på dette forum og har brug for hjælp med en strømforsyning design.Jeg ved bare lidt om elektronik.Jeg har brug for at bygge en strømforsyning med et input af 12 - 18vdc.og et output af 5VDC OG 9vdc.Kan jeg bare bruge en 7809 og en 7805?Eller skal jeg tilføje nogle kondensatorer, modstande & dioder?Hvis jeg kunne få eller finde en skematisk jeg kan bygge det.Jeg er også ved ikke, hvilke værdier jeg har brug for.Jeg kan bare ikke design et kredsløb.Jeg har brug for at holde det kompakte.Det ville være på et bord 1,6 "kvadratisk med et RJ45, en 14 - 20 bens IC en 3x2 header og en 9-bens flade flex stik. Komponenterne kan være større SMT. Jeg ville foretrække
amerikanske del numre. Enhver hjælp ville være stor pris på.

Hilsen,
Dennis

Du kan bruge 7809 og 7805.
For begge ICS er du nødt til at slutte kondensatorer.
På input bruge en stor værdi kondensator
dvs. 10 UF og på output bruge små værdi værdi
dvs. 1 UF.

Du kan ikke foretage et reguleret strømforsyning uden at tænke over, hvor meget output nuværende og hvor meget køling er påkrævet.

Hvilke u kan gøre, er at bruge LM2576 (12V)
Det giver et reguleret o / p af 12V.
Denne 12V er givet til to regulatorer (Lm7805 & Lm7809)

Måske kan du dele det, du har til hensigt at gøre med strømforsyning.
Strømmens er også meget vigtigt.
Hvis den nuværende du behøver, er 0A, en simpel spænding fraktioner ville være nok til at kunne behandle din strømforsyning.

7805, 7809 ville også være nok.
LM2575, LM2576.

Hver type IC regulator har deres nuværende grænse.

Ligesom størrelsen af et vandrør,
der er en grænse på vandet strømningshastighed hvis røret er lille.
Dette er så ringe til det nuværende.
Større wire størrelse kan bære mere aktuel.
Små wire kan også bære den samme løbende på bekostning
forhøjelsessats temperatur & modstand.
Når for varm, wiren vil bare brænde ud, ligesom det et brandrør gøre.

Du må gerne besøge denne hjemmeside for
en smule yderligere oplysninger om spænding regulator.
Det hjælper måske give dig yderligere oplysninger
for din læring.
http://www.siongboon.com/projects/2005-08-07_lm2576_dc-dc_converter/

Venlig hilsen,
Siong Boon

www.siongboon.com

R u intensivering ned fra 110 AC.eller u ønsker at bygge et DC til DC konverter.du kan bruge spænding division uanset komplikationer.

U sagde 12-18,
skal du bruge en variabel modstand her for at få spændinger mellem 12 og 18.forud for denne, du skal have 18 volt.

Jeg tror 0ne eller par variabe modstand kunne gøre jobbet.når de anvendes i serie vil begrænse spænding og når de anvendes sideløbende vil begrænse den nuværende.

Kære også u kan finde datablad for IC såsom 7805 efter type i google 7805 datablad og få gratis

Gøre noget lignende:
http://hmin.tripod.com/als/andysm/pages/analogs5.html # APS537

Hej allesammen,

Jeg er ked af at jeg ikke har svaret før.Jeg kan ikke kontrollere dette forum meget ofte.Af en eller anden grund har jeg aldrig fået besked om det svar til mit indlæg.Jeg selv har "Giv mig besked, når et svar er udstationeret" boks kontrolleres.På en hvilken som helst måde.Jeg har fundet Skema, at jeg bruger nu.Projektet er et DC til DC konverter.Jeg vil fra 12vdc til 5VDC 5 ampere og også et særskilt en på samme bord 9vdc 2amps.Det vil blive brugt til en Pan / Tilt enhed og CCTV kamera.Bestyrelsen har også en Atmel Attiny44 til at styre kameraet (zoom, Iris & Focus) og servos for Pan / Tilt.Kameraet er et Hitachi VK-S234.Nu er alt, hvad jeg skal gøre, er at vente på en kendelse for Presse N Peel så jeg kan gøre bord.Jeg sætter pris på alle de input.Hvis nogen gerne vil vide mere om mit projekt er du velkommen til at kontakte mig på neptune769 (at) gt.rr.com

Hilsen,
Dennis

Audioguru wrote:

Du kan ikke foretage et reguleret strømforsyning uden at tænke over, hvor meget output nuværende og hvor meget køling er påkrævet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back