Strømforsyning kredsløb og startstrøm

M

matte87

Guest
Hej alle, jeg fokuserer på et strømforsyningskredsløb, der består af et LC-filter, og en opto Mos som omskifter styret af et logisk signal. Nogen foreslog mig dette kredsløb til at drive en kapacitiv belastning og sikre mig, det var en god løsning til at styre startstrømmen ved opstart (Da ved start den belastning, ses af strømforsyning er en "kortslutning", alle kapacitet afladet) Hvad er ikke klart for mig, er den rolle af LC filter. Jeg mener, jeg ved, at induktansen fungerer som en elektrisk inertimasse gør den nuværende vokse langsommere, mens kondensatorer fungere som filter og energilagring. Men jeg tænkte dette var kun gyldig, hvis induktansen udledes i begyndelsen af ​​tid. Men i dette tilfælde til tidspunktet t = 0, når det logiske signal er højt (det PHOTOMOS bidrager ikke) både kapacitet C1 og induktans L1 er allerede opladet, og jeg forventer, at startstrømmen ville være større, da bidraget fra disse ladede elementer. Så jeg prøver at teste den reelle kredsløb måle belastningen strøm med en aktuel aktiv sonde i to tilfælde med og uden induktans. Hvad jeg er, at tilstedeværelsen af ​​induktansen virkelig reducerer startstrømmen siden i det første tilfælde strømmen er to gange lavere end det andet tilfælde. Så, hvad er der galt med min argumentation? Jeg et skematisk billede af kredsløbet. Tak [ATTACH = CONFIG] 71.497 [/ATTACH]

Kære matte Hej Hvor er input og ud sat af dit kredsløb? og hvorfor på denne måde? hvis du vil begrænse startstrømmen der er nogle enkleste måde. men befor at fortælle mig, hvad vil du gøre nøjagtigt, måske jeg kan hjælpe dig på en bedre måde. Bedste ønsker Goldsmith

[Quote = guldsmed, 1052630] Kære matte Hej Hvor er input og ud sætte på dit kredsløb? og hvorfor på denne måde? hvis du vil begrænse startstrømmen der er nogle enkleste måde. men befor at fortælle mig, hvad vil du gøre nøjagtigt, måske jeg kan hjælpe dig på en bedre måde. Bedste ønsker Goldsmith [/QUOTE] Tak for din interesse, guldsmed. På billedet (sorry for den lave kvalitet), input er den +12 V spændingskilde og den 100uF kondensator er kondensatoren "simulere" lasten. De PHOTOMOS er repræsenteret ved en simpel kontakt. Jeg er nødt til at drive en meget kapacitiv belastning, hvilket betyder meget høj startstrøm. I betragtning af den værd sag, sætter jeg en kondensator som belastning, og jeg ønsker at se på den forbigående start strøm. Tak, matte

Nå, i første lad mig spørge hvorfor ikke en simpel inductor? Hvorfor T du har tilføjet en anden kondensator? Jeg tror, ​​en simpel spole kan have nok modstand i stedet for startstrømmen. Og en anden ting, jeg ting, du har brug for en fritløbende diode (eller flyve tilbage diode) til dæmpning dårlige impulser induktor (pga. skære nøglen). Bedste ønsker Goldsmith

Faktisk giver dette kredsløb ikke komme fra mit sind. Startende fra nul, ville jeg have brugt en simpel induktor efter overgangen og ikke før skiftet. På denne måde induktoren udledes ved t = 0, der fungerer som strømbegrænser.

Som vi ved i henhold til Lenz lovgivning og efter den lineære densitet (inerti) vil det har modstand ved hurtig og øjeblikkelig ændre på strømmen. og som bekendt ved transient tidspunkt induktoren (ved t = o) er åbent kredsløb, og efter 5 tidskonstant vil det vil være kortslutning (i stedet for DC-signal). Så en simpel spole kan hjælpe dig enkelt og glem ikke at anvende denne friløb diode. Bedste ønsker Goldsmith

Så der er ingen forskel ved hjælp af induktor bag eller videresende switch?

Jeg gør ikke noget der er nogen forskel. men hvis du bruger det inductor efter kontakt kan du bruge den fritløbende diode at genvinde den lagrede energi (ikke tab det) Held og lykke Goldsmith

Jeg er ikke enig med det faktum, at ved t = 0 induktoren er et åbent kredsløb. Det er helt opladet, så di / dt = 0, og det er en kort ..

VL = L * di / dt dt er nul på det tidspunkt, t = 0 og derefter el kan betragtes om vi (det betyder, at det er et åbent kredsløb, og du kan simulere det simpelthen. Respekt Goldsmith [color = "Silver"] [ SIZE = 1] ---------- Indlæg tilføjes 13:49 ---------- Forrige post var på 13:46 ---------- [/ SIZE ] [/color] Og ifølge den inerti, ønsker inductor at holde denne stabil spænding (før de giver strøm), så det har at skabe en spænding, at det kan være høj. og i polariteten af ​​udbuddet for at undgå den strømmende strøm.

Induktoren kan bidrage til at reducere startstrømmen fra kilden, men der vil stadig være en stor stigning i strøm i de to hætter når kontakten er lukket. Sætte induktoren i serie med kontakten vil reducere denne startstrøm. Men husk at bruge en simpel inductor som en startstrøm fartbegrænser vil medføre en stor svingning og oversving af belastningen, som kan være skadelig. Du bør anvende en form for clamp kredsløb (som en diode i antiparallel med induktoren) for at begrænse overskridelse.

Hej igen Eller her er en anden måde at gøre det, som ved hjælp af en modstand og derefter en triac eller tyristor eller mosfet til kortslutning, at langsomt, vil det gøre det handling, såsom softstarter, simpelthen, men og spole og diode er mere bedre. Bedste ønsker Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back