M
matte87
Guest
Hej alle, jeg fokuserer på et strømforsyningskredsløb, der består af et LC-filter, og en opto Mos som omskifter styret af et logisk signal. Nogen foreslog mig dette kredsløb til at drive en kapacitiv belastning og sikre mig, det var en god løsning til at styre startstrømmen ved opstart (Da ved start den belastning, ses af strømforsyning er en "kortslutning", alle kapacitet afladet) Hvad er ikke klart for mig, er den rolle af LC filter. Jeg mener, jeg ved, at induktansen fungerer som en elektrisk inertimasse gør den nuværende vokse langsommere, mens kondensatorer fungere som filter og energilagring. Men jeg tænkte dette var kun gyldig, hvis induktansen udledes i begyndelsen af tid. Men i dette tilfælde til tidspunktet t = 0, når det logiske signal er højt (det PHOTOMOS bidrager ikke) både kapacitet C1 og induktans L1 er allerede opladet, og jeg forventer, at startstrømmen ville være større, da bidraget fra disse ladede elementer. Så jeg prøver at teste den reelle kredsløb måle belastningen strøm med en aktuel aktiv sonde i to tilfælde med og uden induktans. Hvad jeg er, at tilstedeværelsen af induktansen virkelig reducerer startstrømmen siden i det første tilfælde strømmen er to gange lavere end det andet tilfælde. Så, hvad er der galt med min argumentation? Jeg et skematisk billede af kredsløbet. Tak [ATTACH = CONFIG] 71.497 [/ATTACH]