strømforsyning problem

N

nikhilele

Guest
når jeg tænder eller slukker belastninger i samme rum, hvor min controller bord er der den 89c52 få nulstillet.på grund af den spænding og strømstyrke transienter.
Jeg bruger filter capacitr 3300uf/40v.

Hvordan kan jeg beskytte mit system fra disse transienter eller stigninger.

hiya,
du har brug for 2 giver ordentlig jord til levering ...og PCB også u brug for god jord ...

eller sætte en lav værdi inductor i serie og / såvel en kondensator parallelt med ur Power Line til kredsløbet ...
sætte kondensator kun hvis inductor cannt løse problemet ...

det ikke vil rejse kredsløbet ..

tc,
Tom

hvad værdien af inductor jeg skal bruge, og værdien af kondensator er nær 0.1uf er jeg ret til dette

Jeg har egentlig jorden suppy.
Hvordan får u definere en god begrundelse.
Jeg har brugt en 47uH af inductor og 0.01uf af kondensator til at undertrykke, men problemet er 60% løst.

Hej

Jeg håber, du har brugt afkobling kondensator så tæt på UC som muligt.det andet har du tilsluttet nulstilles med modstand og cap for blød opsving.

Det bør være svært for nogen støj til at passere gennem god strømforsyning.

Tak

uden at kende flere detaljer, det er meget svært at give gode råd.

Din strømforsyning filter cap er temmelig stor og jeg
vil blive overrasket, hvis AC transienter var årsag til din jævnstrømforsyningen problemer.

Jeg er enig med AVM_NOIDA - altid bruge bypass (afkobling) hætter på din digitale chips.Hvis din nulstille er trukket højt,
kan du prøve at sænke værdien af pull up modstand (hvis du havde en 100K, prøv 10K).

Men endnu vigtigere, hvad betyder din controller kontrol?Hvis det er en motor eller solenoide eller relæ (elektromagnetiske enhed) er du nødt til at håndtere Tilbage EMF fra spolen (r).BEMF vil gøre værre end bare nulstille din processor - det kan dræbe det også.En simpel diode kan alt hvad du behøver, men uden at kende de oplysninger, jeg kan ikke fortælle dig, hvad de skal gøre.

En skematisk ville være nyttigt at give dig bedre rådgivning.

min pullup modstand er 10K og jeg vil ikke køre nogen af induktiv belastning,
strømforsyning er en bro ensretter efterfulgt af kondensator filter og derefter reguleringsmyndighed sin enkelt, ikke kun UC sker min pir sensor giver falsk alarm.

Brug et oscilloskop at se, hvad der sker i produktionen af de strømforsynings transformer.Måske dit AC Power Line er ikke godt, og falder ned, hver gang du tænder på noget.Det kunne gøre indgangsspænding til de lineære regulator henhoerende nedenuden grænser.

Som jeg forstår du bruger skridt ned transformer efterfulgt af broen, filter og reguleringsmyndighed.Hvis ja så bruge færdigsyet AC line filtre.Disse vil reducere eventuelle hurtigt stigende (høj frekvens) støj til at passere gennem transformatoren.Please forstå reaktionen fra transformer, hvis det udsættes for momentan hastigt stigende input spike.Dette kan generere tilstrækkeligt over-spænding i sekundære som vil ride igennem til dine enheder.Også dit kredsløb ledninger gør stor indvirkning.Den kondensator bør være fysisk i mellem ensretter og reguleringsmyndighed.Din beskæftiger os med transienter og ikke steady state situation dermed dit layout skal være korrekte.

Jeg havde tidligere nævnt, at det er vanskeligt for støj til at passere gennem en god strømforsyning.

Tak

Hvis du ikke kører induktive belastninger så er det enten strømforsyningen eller en støjkilde, der er koblet til den induktive belastninger nogle hvordan.

Hvis det
er strømforsyningen, vil du venligst vise os den skematiske.Det
er muligt, at induktive belastninger forårsage en hovedbrandledninger spændingsfald og din strømforsyning er ikke i stand til at håndtere de transiente tabe, med ud at se kredsløbsdiagram, det
er meget svært at hjælpe dig.

Ledende støj: sætte en choque inductor på GND linje for, og en effekt modstand før din kondensator, en god værdi afhænger af din støj hyppighed og kondensator.Put 100nF kondensator parallelt med 3300uF kondensator og i Vcc bens af alle IC's og PIR bro.Hvis det er muligt at indføre TVS eller MOV's at beskytte mod høje spændinger.

Udstrålet støj: Sæt din bord på et ledende felt, hvis muligt ...

Kun et spørgsmål?Bruger du 3300uF/40V kondensator i et 5V strømforsyning?Hvis ja prøv at bruge en mindre nominel spænding.Eller er du reducere denne spænding med en omskiftet levering?Hvis ja denne strømforsyning kan være dit problem.

leomecma

hvorfor skulle de mærkespænding af kondensator sag?Så længe det er mere end den faktiske spænding anvendes, bør det ikke være et problem.

1) Prøv at deaktivere micon nulstille pin, hvis nulstilling ikke ske igen,
og derefter fokusere på reset sti, kan spænding føler behov for at blive tilføjet.

2) Hvis der stadig ske derefter er linje strøm afbrydelse spørgsmål.tilføje choker, filter korrekt jording, Bemærk venligst, at kondensator værdi vil blive påvirke filter resultat MEN mærkespænding ikke hjælper filteret resultater

Det også ske på grund af lav kvalitet transformer.Det kan have nogle hovedbrandledninger udsivning til sekundære vikling.Prøv en anden høj kvalitet transformer.

er der nogen metode til at kontrollere transformator kvalitet

nogen her vide, hvordan kan vi designe en opladning kredsløb? wat jeg mener var kredsløb fungerer som midlertidig strømforsyning, når der ikke er udbuddet.fx som en strømafbrydelse eller something.if der er el-forsyning derefter kredsløbet vil køre på vekselstrøm i stedet for at dræne aktuelle fra afgifter kredsløb?

taler om 240 ac og afgifter må give 24V DC, når der er el-udskæring.

Jeg ved, det er for meget at bede om den skematiske men jeg har virkelig brug for det. tak

Kontroller, om den brune ud indstillingerne for din mikro ....

Hvad er den belastning, du skifter magt til?Har det en stor kapacitans?Er det nærliggende at den registeransvarlige eller er det i slutningen af et langt kabel?

Hvis belastningen er kapacitive, kan det være sugende for mange elektroner ud af din store strømforsyning cap, når du skifter magt til belastningen.Eller måske strømforsyningen cap er for meget ESR og last tur på nuværende forbigående årsager et stort spændingsfald på hætten produktion.Begge disse situationer kan producere en momentan dråbe i forsyningsspændingen derved forvolder din brun-out kredsløb for at nulstille CPU.

Kære,

Jeg tror, at hvis du kan bruge en miniature regulator i nærheden af din microcontroller det virker

better.for eksempel, hvis du kan bruge 78L05 i nærheden af din chip, og også bruge afkobling

kondensatorer (Jeg bruger normalt 47 ~ 100u Tantalium 10 ~ 100n keramiske uden problemer)

Tilsynsmyndigheders normalt arbejde langt bedre end nogen kondensatorer.

Hvis problemet eksisterer efter at tjekke du nulstille pin i PCB.

Held og lykke.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back