strømsvigt på matching.

K

kocha

Guest
Jeg har brug for at matche en antenne (input coax 50Ω til udgang antenne 100Ω) af en modstand på 50Ω seriel, hvor meget energi jeg tab ved matcing denne måde (i dB)?

Tabet vil blive 6dB. Det er bedre at bruge en LC matchende kredsløb eller en 1:1.41 transformer, til at reducere tabet til brøkdele af dB (0 dB i ideelle tilfælde). Matchende normalt indebærer minimale tab, whithout hjælp af modstande.

Jeg løb bare den, og med en 50 ohm belastning impedans og en 100 ohm kilde impedans, har en 50 ohm seriemodstand en 3 dB indskydningsdæmpning. S11 er perfekt match, og S22 var -6 dB. Så du kun ville miste 3 dB. Men hvis der var en længde på transmission linje mellem receiver/50 ohm modstand par og antennen, ville det være 100 ohm karakteristisk impedans linje.

Jeg synes et eller andet sted er en misforståelse. Den oprindelige indlæg nævnte, at kilden er 50 ohm (coax-kabel), og belastningen er 100 ohm (antenne). I dette tilfælde at matche kilden til belastningen, skal du bruge en 100 ohm parallel modstand til belastningen (til antennen). På denne måde mister du halvdelen af magten (3dB), fordi halvdelen vil belastningen og halvdelen taber på den parallelle modstand. Det bedste ville være at bruge reaktive matchende komponenter (L og C) for at minimere tab af strøm.

Du vil måske overveje kvart bølgelængde impedans (enkelt eller flere sektioner) konverter. En 70,7 Ohm afsnit bør gøre netop fint, og du ville have mistet det kun indskydningsdæmpning i transformeren. Kør ned Harlan Howe bog, Stripline Circuit Design, s. 68-74 for en detaljeret beskrivelse. (Jeg har kun en papirkopi.) Du behøver ikke nævne den frekvens eller båndbredde du har brug for, så jeg kan ikke fortælle, om en mikrostrip løsning giver mening.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back