strømtæthed ...........

S

ssankurathri

Guest
hej
kan nogen fortælle mig, hvordan man beregner den aktuelle tæthed af enheden for givne fysiske dimensioner?
Jeg mener bestemt længde og bredde af enheden, er det muligt at få enheden strømtæthed bedømmelse?
alle forslag r velkommen.
skål
SKR

Hej,
Jeg tror, støberi selv tilvejebringe oplysninger om de aktuelle rating for hvert lag, så ved hjælp af formlen
bredde af metal = Aktuel karakter værdi for specifikke metal * længde af metal

Jeg er ikke sikker på om denne formel, så venligst korrigere mig, hvis jeg tager fejl.

Lad os se om det er en tråd, så med tykkelse og bredde, kan vi få
tværs af område A, hvis DC-strøm IDC strømmer gennem, vil antallet være
IDC / A.Men hvis det er RF-aktuelle, vi ved, at hud virkning vil redued det
En effektiv, så vil det være mere kompliceret.

Hej til den nuværende desity af enhver anordning specifikationerne kommer fra støberiet.
De giver den specifikation for hvert lag, og det er forskelligt for forskellige teknologier.

hej
jeg designer en diode.given længde og bredde af enheden, er det muligt at beregne strømtæthed af diode?hvordan kan vi beregne den aktuelle modstå evne til enheden for givne dimensioner?
skål
SKR

Hi ssankurathri,

Hvis jeg ikke tager fejl, vil støberiet dokumenter har de oplysninger eller formler, der vedrører den metal-lag til deres respektive strømtætheder ...

I mit layout, bredde (i stedet for længden) af metal de blev gjort til at modstå den nødvendige strøm.For eksempel, hvis fra formlerne, den metal1 af bredde 0.5u at modstå 1mA, så hvis din enhed har den bredde, 1u (af metal1), kan det modstå et maksimalt 2mA.Hvis enheden er tilsluttet til højere metaller, så de formler for de respektive metallag er fulgt, fx, hvis metal2 af bredde 1u at modstå 1mA, så den samme enhed ovenstående er tilsluttet via metal2 ville have en bredde på 2u til at modstå de maksimale 2mA .

Håber, at dette hjælper ...

gte582w skrev:

Lad os se om det er en tråd, så med tykkelse og bredde, kan vi få

tværs af område A, hvis DC-strøm IDC strømmer gennem, vil antallet være

IDC / A.
Men hvis det er RF-aktuelle, vi ved, at hud virkning vil redued det

En effektiv, så vil det være mere kompliceret.

Du kan søge i bogen "Kunsten layout", i denne bog, det giver typisk
enhed parametre

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back