Strange fænomenale ved KLASSE AB PA

D

DDavid

Guest
Hej Jeg så i laboratoriet nogle fænomenale, jeg så i fortiden, men jeg dont glemmer hans navn Hvis jeg forøge signal på IN på PA 1 dB output Power stige med mere end 1dB fra hinanden Det klasse AB PA. Ligesom jeg ved, at det mere tæt til C fænomenale Altså: Hvad hedder denne fænomenale, og hvordan u forklare det? Thx, David

Klasse A forstærkere er lineær. Alt andet er .... non-lineær. Mængden af ikke-linearitet varierer, men det er der altid.

Jeg ved, at klasse A er mest lineær AMP og det igangværende og faldende MEN AMP, at jeg bruger, er også temmelig lineær, hvad der er mærkeligt, at når jeg øger 1dB ved indgangen output stige med 1.5dB ... vigtigt at nævne, at jeg arbejder på små signal og ikke tæt på 1dB kompression ...

Navnet på fænomenet er Gain ekspansion, og er direkte relateret til den klasse af forstærkeren. Luftfartsselskabet gevinst ekspansion direkte relateret til harmoniske nuller (især af 3. harmoniske). På bestemte udgangseffekt (lige før komprimering), forvrængning in-band falder over den grundlæggende vil tilføje til transportøren, og så en udvidelse fænomen vises. Justering af hvilestrøm på forstærkeren kan medvirke til at mindske denne effekt.

Det er forårsaget af assisteret drev påvirke til klasse AB RF forstærkere. Efterhånden som flere input RF-drev anvendes til PA trin DC påvirke stigninger forårsager scenen gevinst stigning. Den måde scenen er ledig forudindtaget og afkoblet effekter dette fænomen. Der er også en lignende effekt er baseret på optimering af Interstage impedans match. Den første etape vil give mere udgangseffekt på sidste etape på grund af bedre kamp på højere magt.

Der kan være den mest stabile eller uforanderlige bias som muligt, og få kompression den vises på bestemte bias strøm. Som jeg nævnte, får komprimering er et fænomen, som er direkte relateret til in-band forvridninger, som tilføjer ved magten til luftfartsselskabet, i navnlig de løbende bias og udgangseffekt.

Der kan være den mest stabile eller uforanderlige bias som muligt, og få ekspansion den vises på bestemte bias strøm. Som jeg nævnte, får ekspansion er et fænomen, som er direkte relateret til in-band forvridninger, som tilføjer ved magten til luftfartsselskabet, i navnlig de løbende bias og udgangseffekt.

Der er nogle ting kaldet Gain ekspansion, Dette skyldes bias betingelse, hvis du er under bias at falde DC forbrug, når netspændingen når vist niveau så bias er drevet af RF (svarende til klasse C), så bias vil ændre og forårsage vinde at stige. Lad mig vide, hvis du ikke forstod.

Gevinsten ekspansion er hovedsagelig på grund af den ikke-lineære transconductance (GM) af transistor. Ideelt set gm er konstant, så klasse A og klasse B er lineære forstærkere, mens klasse AB ikke. I små signal-regionen, fungerer klasse AB i klasse A, fuld bølge forstærkning, mens den meget store signal regionen, performance er tæt på klasse B. Som vi ved, at forskellen på gevinst mellem klasse A og B er 6 dB. Så gevinsten af klasse AB forstærker bør falde med en stigende input magt i den ideelle tilfælde. Men i vores virkelige verden, er GM, mere eller mindre, en klokke-formet kurve med henvisning til indgangseffekt. Så får ekspansion vises. Denne effekt kan kompenseres ved at justere overledning vinkel, som kontrolleres af den skævhed punkt. På denne måde, nogle gange måske klasse AB være en lineær konfiguration.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back