Strange problem PIC16f877 med min JDM programmør

S

sukumar

Guest
Hej,

Jeg bruger JDM programmør til at programmere PIC16f877.Min forbindelse er
5V magtVDD og vss fra ekstern strømforsyning

MCLR ------- ---- TxD
DATA (RB7 )----- DTR CTS
CLK (RB6 )------- RTS
RB3 ----- GNDJeg er stødt på et underligt problem.

winpic800 ikke min pic16f877a chip men Ic-Prog er programmering såvel.

hvis jeg placere den positive forspring Multimeter til MCLR pin winpic800 er afsløre min chip.

Så mit spørgsmål er, hvad der sker, når jeg placere multimeter føre på MCLR pin af PIC16f877a og hvordan winpic800 er at opdage, at IC.

hvordan man kan afhjælpe det.

Hilsen,
M.sukumar

Zalewani spamem, wśród którego znajduje się korespondencja biznesowa, często nie potrafimy odróżnić fałszywki od realnej korespondencji. Zagrożenia cechują się często kilkoma elementami.

Read more...

Synes at huske lignende seneste indlæg om dette problem - enten på dette forum eller Microchip eller et.

Har du mclr trukket op med 10k.

Også værd at lægge RB3 / LV PGM til 0V - se databladet sektion - lavspændingstype ICSP Programmering.

Som nævnt i mange forum posts du presser dit held med JDM programmør - virkelig foreslår, at du ser på Pickit2 - værd hver dollar - eller hvis du vil - sin helt nemt at opbygge et simpelt skåret ned, programmør kun, version af det - så længe du kan gøre den oprindelige programmering af 18f2550 chip.

Hi wp100,

Thanks for ur svar.
Jeg har Pickit2 Programmør og jeg bruger pickit2 for 1 år.
Men dette JDM er problematisk i min ældre bord, men jeg er i en situation, for at afhjælpe det problem.

Jeg trukket op MCLR bens med 1k modstand, og jeg jordet den RB3/PGM bens såvel.

Skal jeg bruge 10 i stedet for 1K.

Hilsen,
M. Sukumar

hej,

Ja 1k er alt for lavt - 10k synes standard.

Tror, at jeg ville sætte en lille 6 pin icsp stik til PK2 på din gamle jdm dev bord og omgå jdm alle sammen - hvorfor kamp!

hej,

tak jeg vil gøre det, og lad u kender detaljerne.

Hilsen,
M. Sukumar

sukumar wrote:

hej,tak jeg vil gøre det, og lad u kender detaljerne.Hilsen,

M. Sukumar

Hai Sukumar
Bare gå til denne lomme størrelse PICkit2 kompatible PIC programmør med USB-port støtte fra United7 teknologier.Bare omkostninger 1500 / - for komplet monteret testet kit med en programmering bord, programmeringssoftware og manualer på CD.For mere info besøg

http://www.united77.com/products.htm

Held og lykke.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back