studere signaler og systemer

A

alice213

Guest
Halløj

Am studere signaler og systemer fra openheim .. jeg troede den bedste måde at visualisere prob var ved at afsætte de signaler i MATLAB .. hvordan at plotte en enhed trinfunktions .. Er der en kommando for dette (ligesom synd for sinus, exp for Expo osv.).
Skiftevis hvis ikke MATLAB er der nogen anden software, som er mere enkel?

Hilsen
Alice

hej

for signal og systemer,
kan du bruge "trin ()" i Matlab.
Yderligere oplysninger og funktioner, du kan finde hjælp filer i Matlab.

held og lykke!

Roy

Når du bruger trin ()-funktionen i Matlab huske på, at det er defineret som nul ved t = 0.Du kan nemt ændre dette ved at redigere den funktion-script.For at gøre dette skal du blot skrive: edit skridt.

i stedet for bare at bruge indbyggede funktion bare prøve at skrive funktionen af dig selv ...
det ville være meget nyttigt ...

Prøv at bruge simpel logik ..Intialize tid ..Så lader nogle variable x = t..Så skal du bare plot (x, t) (brug stem (x, t) for at få disctrete plot) ..Prøv at undgå indbyggede funktion og gå til simpel logik som disse ..

Det er meget let at plotte ... der er ingen speciel kommando til at plotte alle disse generaliseret function.u kan skrive et lille script-fil eller m-fil til dette.
du kan henvise fra S & S ved Ziemer og Tranter (ny udgave)

Umm .. thats sandt .. jeg ved, hvordan man skriver det .. men jeg ønsker at ændre parametre og kram .. gerne forsinkelse etc.use 2 trin funktioner til at generere puls osv. ..
Det bliver kedeligt at ændre koden igen og igen .... Thats y eftersøgt i indbygget funktion

Jeg kender ikke nogen indbygget funktion til enhed skridt.men prøv denne

Kode:% ustep.m

% Ustęp (0,5) = [0 0 0 0 0 1 1 1 1 1]

% Ustęp (2,5) = [0 0 0 0 0 0 0 1 1 1]

% Ustęp (-2,5) = [0 0 0 1 1 1 1 1 1 1]funktion enhed = ustęp (forsinkelse, half_length)zz = half_length forsinkelse;

oo = half_length-forsinkelse;% fejl check

hvis forsinkelsen> half_length

zz = 2 * half_length;

oo = 0;

endehvis forsinkelsen <-half_length

zz = 0;

oo = 2 * half_length;

endeenhed = [zeros (1, ZZ) dem (1, oo)];

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back