Super præcis 32768Hz Oscilator

S

simce

Guest
Hej alle, jeg har brug for løsning til super nøjagtig oscillatorer til 32 kHz for RTC. Jeg har brug for at have almose nøjagtige tidspunkt for to afstand stationer (det er mere vigtigt, at deres RTC tidspunkter er tæt op ad hinanden, end de er tæt på apsolute tid i jorden). Jeg har prøvet DS32KHZ fra Dallas / Maxim men for en måned, de kan afvige fra hinanden i ca 10-15. Dette kan skyldes temperaturforskelle, fordi jeg testede 5pcs af disse oscillatorer om rumtemperatur og for omkring 10 måneder, var afvigelsen 1sec, der er meget godt, men når variabel tempearture anvendes på dem, de starter afvigende .... Det kan bruges også højere frekvens oscillator, men det skal være med gode ppm nøjagtighed .....

Jeg tror grunden til at det afveg fordi du bruger en prøve produkt, så prøv at købe en, og du vil se forskellen, blev udtaget produkter testet om deres pålidelighed, men ikke på deres stabilitet.

Hvad med et kammer med kontrolleret varme, og derfor konstant temperatur. Dette er gjort, hvis meget høj præcision der ønskes. Mik

Kan du råd GPS-modtagere? Disse vil give dig tid i begge ender, og de vil altid være identiske. En anden billigere løsning er at købe fra en af de store test udstyrsproducenter stå alene høj præcision frekvens referencer. Disse er normalt 1 del per 10 ^ 8 nøjagtighed. En anden mulighed er at have modtagere låst til VLF tidssignaler som WWVB. Du kunne også have din egen synkronisering af sender, som dine enheder modtager. Eller en af enhederne kan også have den synkronisering af senderen.

tror, at grunden er det afveg fordi du bruger en prøve produkt, så prøv at købe en, og du vil se forskellen, samplede produkter blev testet om deres pålidelighed, men ikke på deres stabilitet.
Nej jeg er ikke bruger prøver, jeg har omkring 100 stk af DS32KHZ, og jeg lagde mærke til at nogle af dem er mere på tværs noejagtighed end andre. Denne måde, jeg gjorde bord med 10 DS32KHZ og RTC-og jeg forlod dem for et møl og så har jeg målt afvigelse, og så er jeg udvalgte par, der har tættest gange ...
Hvad med et kammer med kontrolleret opvarmning og derfor konstant temperatur. Dette er gjort, hvis meget høj præcision der ønskes.
Jeg var også tænker på dette, men som du kan se jeg har lavet et bræt med 10 oscilators og de er alle i samme miljømæssige coditions. Selv de befinder sig i samme vilkår, de er diviating. Også Thia Ansøgningen skal for lavt strømforbrug forhold ...
Kan du råd GPS-modtagere?
Desværre for denne applikation kan jeg ikke råd til GPS på grund af lav pris på ansøgningen. I første omgang tænkte jeg at bruge nogle form for sender / modtager system, så jeg kan synkronisere dem mindst en om dagen, og på denne måde kan jeg have et lavt strømforbrug og høj præcision for RTC er. Også jeg tænkte på zeropower RTC er fra ST, og jeg har brug for oplysninger, hvis du har nogen erfaring med at bruge dem?

Din lavpris løsning er at "brænde i" oscillatorer. Kør dem i flere måneder, før du trimme deres frekvenser ved at justere en af kondensatorerne i feedback netværket. Dette vil få de fleste af de langsigtede glide ud af dem.

Din prisbillig løsning er at "brænde i" oscillatorer. Kør dem i flere måneder, før du trimme deres frekvenser ved at justere en af kondensatorerne i feedback netværket. Dette vil få de fleste af de langsigtede glide ud af dem.
Ja dette er en mulig løsning. Fordi jeg ikke kan finde præcise nok oscilators med pris, der er acceptabel jeg vil bruge DS32KHZ, men jeg vil vælge par, som jeg har gjort indtil nu. Jeg har fundet TCXO er det er for højere frequncy, men det har samme ppm faktor. Denne fortæller er mig, at selv hvis jeg bruger dem med frekvensdelere Jeg vil gerne have endelige frekvens med samme afvigelse som med DS32KHZ. Kan enyone fortælle mig, hvad er meningen med ppm. Hvad vil være frekvensafvigelse hvis jeg har oscilator af 100 Hz med 1ppm? Betyder det vil være 100Hzx (1e-6 )=+/- 0.0001Hz?

[Quote = simce] ... Kan enyone fortælle mig, hvad er meningen med ppm. Hvad vil være frekvensafvigelse hvis jeg har oscilator af 100 Hz med 1ppm? Betyder det vil være 100Hzx (1e-6 )=+/- 0.0001Hz? [/Quote] ppm = parts per million, så din beregning er rigtig Mik

Hvis du kan modtage en af de lavfrekvente tid normaler som DCF77 i Centraleuropa du kunne bruge dette som din synkroniserede tid. En mere kompliceret løsning er ved hjælp af en af den tid, raske, der er tilgængelige på internettet. venlig hilsen

Jeg ved ikke bedre (cheeper) måde at få tid nok information som DCF77. Hvis du ønsker at have 1 sek afvigelse på 10 måneder i løbet vifte af temperaturer, du har brug for rigtigheden af 0.04ppm. Priserne på oscillatorer med en sådan præcision, er inden for rækkevidde af KE eller k $, uanset hvad din foretrukne valuta er, fordi de skal være en slags OCXO. Plain TCXO du ikke kan finde bedre som 0,2 ppm. Hvis du forsøger at opbygge din OCXO skal du først karakterisere hver krystal resonator, "brænder det" (som sagt) og end tune den på ønskede frekvens og bliver ved med konstant temperatur. Og husk, selvom du ved at resonatorer, der er angivet op til en vis tolerance i hele temperaturområdet, de alle har forskellig adfærd og kun de grænser, er de samme. Jeg håber det kan hjælpe D.

simce, hvor meget nøjagtighed du har brug for, og over hvilken periode? Hvad er en acceptabel pris? Hvor mange har du brug for? Er dette bare en engangs-projekt?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back