Svært at finde en arbejdstager?

M

mr_ghz

Guest
Hej alle Hvor svært er det i forskellige lande (fx Europa) for en virksomhed at finde medarbejdere? - Normalt taler vi kun fra siden af arbejdstageren, men i mine øjne et stort problem findes også for virksomhederne selv. Se på vores tilfælde: Vi er et lille firma (4 personer) i Schweiz laver hard-og software udvikling og en masse mikrobølgeovn ting. For mere end et år, hvor vi søger efter mennesker. Vi vil tage interesserede mennesker direkte fra skole eller endda faglærte arbejdere. MEN: Der er for meget åbne arbejdspladser og for færre folk interesseret i hardware og mikrobølgeovn! Hvordan er det i andre lande? Ville det være et emne for udenlandske folk at flytte til et andet land for at finde et interessant job? Hvor er disse mennesker, hvordan kan de findes? Jeg er interesseret i at høre din mening. Hvis du søger et job, jeg er også interesseret ... : D

hej jeg er meget interesseret i at arbejde i mikrobølgeovn marken i øjeblikket arbejder jeg som projektleder associere på Indian Institute of Science, Bangalore så hvis u så venlig at sende mig flere oplysninger om jobbet, vil det være nyttigt for mig min post id er pal.arpan @ gmail.com med hensyn arpan

Så mange millioner mennesker fra mit land r arbejde i udlandet. Pl. kontrollerer politikken på ur landets ca udlænding beskæftigelse. Ellers må det ikke være svært at finde poeple.

Hej Jeg er også interesseret i mikroovn området. og jeg har 3 år exp. om RF-design. som LNA, mixer, LC-filter og så videre. I øjeblikket arbejder jeg som projektleder associere på kinesiske Academy of Science, Beijing, Kina. så hvis u så venlig at sende mig flere oplysninger om jobbet, vil det være nyttigt for mig min post id er microwavehongjie@sohu.com med hensyn mikrofon

At finde gode ingeniør (software, hardware, RF) her i USA er heller ikke så let. Men i betragtning af, at arbejdsmarkedet her er mere flydende og senere i Europa - det er muligt. For mig at ansætte to ingeniører det tog omkring 3 måneder. Referencer fra tidligere kolleger som regel hjælpe en masse. En anden interessant måde, jeg lige opdaget - www.linkedin.com . Selvom jeg ikke er sikker på, det er populært i dit land. Med hensyn til outsourcing og ansætte i forskellige lande - jeg har dårlig erfaring - efter at have interviewet omkring 20 kandidater til at åbne kontor i Bangalore vi ikke finde en eneste værd at overveje. Det ligner de gode allerede er lykkeligt arbejder et sted. BTW. det hjælper at gøre samarbejdet med nogle andre små firma, der kan give dig den service i det område, du forsøger at finde folk. Nogle gange er det billigere end løs en år forsøger at finde nogen. Skål

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back