svar req:

K

karthik_reddy00

Guest
1.hvorfor open loop systemer er stabile?

2.hvad er anvendelsen af graduering i instrumentering / Control Engineering

1.Ikke altid

2.til at sende et analogt signal for eksempel

I en brainstorm, kan jeg fortælle dig følgende:
For det første spørgsmål, kunne åbne sløjfer være ustabile for, for eksempel antage, at du har en overførsel funktion i dit system, der er poler i højre side af den komplekse plan.Det vil være ustabile, medmindre en ordentlig feedback bruges.
For det andet spørgsmål, i instrumentantio, for eksempel har du til at beskæftige sig med støj, og hvis dit system virker på lav frekvens, der er en slags næse kaldet 1 / f støj, der bliver ubetydeligt ved højere frekvenser, så det er bedre at modulere dit signal, at flygte fra denne zone af støj.Ud over, at hvis du studere en vigtig equipament, kendt som lock-in, vil du se, at der synkrongenerator afsløring er noget meget vigtigt.
Jeg håber, jeg kunne hjælpe dig lidt
Hilsen

Hej Mago, du taler om poler i den rigtige komplekse plan og for at gøre dette stabile, når den rigtige feedback anvendes.Jeg vil gerne vide, hvordan du vil flytte den højre halvdel pol til den venstre halvdel flyet.

OPEN LOOP er altid ustabile ustabile Derfor har vi brug for nogle tilbagemeldinger til at kontrollere denne open loop ustabilitet.

open loop systemer er ikke stabil always.Feed tilbage forbedrer stabiliteten.

feedback fører til ustabilitetfeedback kan kun opdage og korrigere fejl

Hi demodb,

Du kan flytte poler til venstre, ved at anvende en feedback-kredsløb, for eksempel anvende en PI, PD, PID, eller simiply tilpasning af gevinsten (i nogle tilfælde).Du vil måske gerne vil analysere din overførsel funktion ved at appliying et værktøj som root-locus plot, eller Nyquist plot, hvor du kan se, hvor er din poler, og hvad du skal gøre for at estabilize dit system.Der er mange teknikker til kontrol, som du kan gøre.Jeg anbefaler at studere en god kontrol bog, ligesom Ogata Control Engineering, Kuo Automatisk kontrol-systemer (sidstnævnte giver dig et overblik og en god reference, men har nogle øvelser) der er mange andre, bare tag et kig på dette forum i andre sektioner.

HI DEAR,

FEED BACK forbedrer kriterier for stabilitetBRUG graduering i MEDDELELSE TIL OPTIMAL resultaterne af vores overført signal

sorry, men jeg fik forvirret her, i åbne kredsløb, hvad lave u forstår ved ustabil, så hvad forstår ved ustabil "oscillation" skyldes ve feedback, hvilket naturligvis skal være lukket kredsløb.
hilsen,
a.safwat

tilbagemeldinger selv dont fuldt beslutte stabilitet, og ofte negativ feedback kan stabil produktion, men måske ikke systemet, positiv feedback ofte introcuces
svingning, men på nogle applicatin det bruges til at fjerne de input fejl!
Hvis du ønsker at undersøge den stabilitet, først får overdragelsen funktioner, og derefter bruge Routh cirteria eller lyyapov kriterier for stabilitet!

igen i dont get, hvorfor systemet vil være ustabil i open loop, jeg kender adv.af feedback, men jeg tror, stabilitet er ikke en af dem

kan nogen fortælle hvordan tiden respons på højre halvdel pole udseende???, og hvordan det kommer ind i systemet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back