SVT til LVT swap virkning analyse i PT Vs magma

R

r_mathan

Guest
Jeg forsøger at lukke timing (setup) på en bestemt sti ved at bytte alle SVT celler i vejen med LVT celler. Jeg har ikke erstattet de celler i P & R, men i PT hvis jeg gør dette som ECO, det siger timing lukket. Nu, (1) Hvis jeg gå tilbage til P & R, har jeg brug for at forvente nogen problemer? Eksempel, hvis SVT celler adskiller sig fodaftryk fra LVT celler, så det hele placering kan ændre sig og dermed min PT-analyse kan gå galt. Er SVT Vs LVT celler varierer meget i fodaftryk og / eller PIN steder? Kan du venligst lade mig vide alle andre spørgsmål wrt timing, at jeg kunne blive udsigt. (2) Alle andre ulemper ved denne LVT swap? Jeg ved, der er et kompromis på lækage. Men noget andet?

Samme drev styrke SVT og LVT har samme fod print så plads ikke vil ændre sig. Bytte til LVT vil øge din lækage magt og kan føre til IR drop problemer på grund af høje nuværende krav. Bedre prøve at rette timing ved dimensionering hellere LvT bytte (hvis muligt). I dette tilfælde din placering vil ændre sig. Dette vil føre til nogle routing forandring. Hvis du har tilstrækkelig plads & routing ressourcer i din blok. Ændringer vil være minimal. Endelig skal du tjekke timing i PT. Dette kan tage nogle iteration at lukke timing.

Tak for dit svar. I mit tilfælde er møde timing udfordret af antallet af logiske faser for ved design (desværre det for sent i Proj cyklus at fastsætte RTL). Placering ser godt nok. Fanout / vægtfordeling ser godt nok. Ikke meget af buffere ses på stien. Jeg tænker, i et sådant tilfælde dimensionering måske ikke være min god satsning. Venligst rette mig hvis jeg tager fejl. Snarere er jeg også forsøger en anden tilgang, hvor jeg forsøger at gøre syntese koncentrere sig om denne vej ved bottom-up hierarkisk. Jeg sætter dont_touch på denne sub-modul efter bladet niveau syntese. Selvom jeg ikke har lukket timing i placering, er det viser positive udvikling. Jeg satser på ur skævvridning på toppen af ​​dette. Eventuelle forslag om fordele og ulemper vil være til stor hjælp. LVT swap Vs hierarkisk synth med ur skævvridning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back