SW design!

S

Saad

Guest
Kan nogen anbefale mig en løst eksempel for design af given type opamp?ELLER

Liste over de skridt, samtidig med at designe en af de opamps like this one?Bare bruge dummy design specifikationer.Jeg kan så bruge det til mine egne krav.

Hilsen,
Saad
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

haha, jeg så, at du befinder dig i Southampton, England.Og jeg er fortrolig med din SW arkitektur, så jeg tror, du arbejder på en opamp design opgave.
Jeg fik min egen betænkning, som har det samme emne som du ønsker.Håber det er nyttigt.

PS: Jeg studerede på Southampton sidste år

dette er en enkelt fase opamp.

Gain = GM1 * ro6 / / R07;

GB = GM1 * CL;

Vær opmærksom på de aktuelle spejle, de har dårlig indvirkning på DC-offset og båndbredde.

Hi skythunder!

Tak for din hjælp.Dette infact isnt opgaven, men en del af mit projekt.

1.Kan du forklare, hvordan pmos spejl tilføje DC offset til forstærkeren og påvirke sin båndbredde?Nogen relation til støtte til det?

2.Hvordan dette opvejes påvirke ydeevnen, hvis opamp skal bruges som "spænding sammenligning"?

Tak

spejlingen i ikke perfekt, vds forskel i de 2 PMOS.
Du kan ikke lave den udgangsspænding til nogle tal, ikke muligt.
Det ville opveje tilføje kompensere for forskellen spænding der kræves for at skabe et alternativt for at vende.
Offset vil også blive tilføjet ved indgangspar.

Hej, Saad,

at være ærlig, tror jeg denne struktur er ikke så god.
Der er tre simple nuværende spejle.Vds mismatch fører til DC-offset, og nuværende spejl indføre spejl poler, og nuller, som påvirker frekvensgangen af REG.

Jeg indrømmer, at påvirke cascode output etape ordningen i min beretning ikke er muligt, skal du oprette en praktisk påvirke netværk.

Af den måde, på det tidspunkt jeg blev undervist af professor Redman.Hvid, han er en dejlig professor.Hvis det er muligt, kan du vælge sin klasse --- Analog og Mixed Signal CMOS-design.Du kan få mere hjælp.

hej
kan man foreslå mig udformningen af højtydende opamp alongwith de skridt, der er involveret og specifikationer.Jeg har brug for dette indtrængende til, at mit projekt arbejde, plz hvis nogen kan sende til aruvlsi84 (at) gmail.comLagt efter 45 minutter:hej
kan man foreslå mig udformningen af højtydende opamp alongwith de skridt, der er involveret og specifikationer.Jeg har brug for dette indtrængende til, at mit projekt arbejde, plz hvis nogen kan sende til aruvlsi84 (at) gmail.com

Læs Allen og holbreg til komparator design.
Og arkitekturen har nogen spørgsmål, har set nok af dem virker korrekt på silicium.

Jeg gjorde det samme projekt i Hspice, kun den anden gren af den venstre var der ikke, vil du have det, fordi hvis du gør det, jeg er nødt til at gå gennem mine filer.

Lad mig vide, hvis du gør.

Fundet filen.

@ ambreesh

Kredsløbet virker fint, men på grund af sin ikke-symmetrisk karakter, stiger og falder gange på outputtet ikke er lige.Hvordan man kan forbedre det?@ skythunder

Tak alot nemlig ur hjælp.U nævnt problemet med ulovlig cascode påvirke.kan du hjælpe mig på det??Hilsen

Vil du have stige tid og falder tid samme på tværs PVT så kan jeg ikke hjælpe dig.de vil ændre sig.
Hvad er specifikationerne for dit design?
Hvad er det reponce gang du skal bruge, hvad er den belastning din komparator ser.
For hvad input variation vil du have ouptut at klappen.
Jeg vil stadig foreslå, at du går gennem et alternativt design i Allen Holberg

Jeg har comeup med et design, der er nævnt i Allen Holberg bog ..men at isnt symmetriske .. også følsomme over for temperatur og proces variationer ..

infact im forsøger at lave en rampe generator, som bruger en opamp og komparator.hyppigheden af trekanten bølge formodes at være 1MHz

Også, im benytter sammenligningsfabrikken i klasse-d graduering fase.hvis der sammenlignes med, er ikke-symmetrisk, den indfører harmonisk forvrængning i amplifer (som er uønsket)

hvis du kan give mig forslag til at gå igennem med dette motiv ..også, at udformningen af denne form for komparator (den skematiske i hve uploaded) er ikke i bogen af "Allen Holberg"

tak

for at designe en TXRX eller analoge kredsløb først skal du hav for at afgøre antallet af poler og nuller kræves, og placeringen af disse poler og nuller.derefter tage en passende konfiguration af ønskede kredsløb og finde sin transferfunction fra sin lille signal konfiguration, som også afhænger af operativsystemet frekvens.efter denne kamp det ønskede antal poler og nulpunkter og compair værdierne med overførslen funktion, selv om u finde mindre stang og nuller derefter forsøge at indroduce mere i ur kredsløb ved hjælp af kondensatorer og modstande undgå usin spoler og hvis u få flere poler og nuller prøv så at flytte de uønskede en langt fra drifts-området enten til uendelig eller nul-aksen.så efter nogle ittration u kan få en rå design med nogle værdier af evey komponent anvende KVL eller KCl på ur-design og prøve at finde ud af den nuværende og matche det.

Det er virkelig et simpelt kredsløb!Med CMR, så vifte af VOUT, ellers som GB, SR, du kan easly caculate det ...
Hvis du vil have store Av, forsøger at bruge cascode ..

Det er en grundlæggende kredsløb, og nogle gange er ikke god nok til anvendelse,

dens en god nybegynder kredsløb, vil det give dig med design følelse.Straks springe til et stort og komplekst kredsløb vil gøre u tabt.

Juz mine to cents, er Coz I øjeblikket designe høj ydeevne op amp.

Hilsen!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back