SW kondensator spørgsmål

J

jacksimonbirch

Guest
Hej,

Jeg er at designe en simpel opamp, som har en 5pF kondensator.Jeg bruger det layout bibliotek, der er tilgængelig i gpdk446 biblioteket.Resultatet af 5pF kondensator er virkelig "store", større end hele kredsløb 100 gange eller mere.Jeg ved, at kondensator layout kan være mindre ved hjælp af forskellige design som poly-poly2, selvom gpdk446 ikke har poly2.Så, I kinda stukket.

Er der alligevel for at gøre capaciot layout mindre at bruge biblioteket, jeg har?

tak

Du kan bruge MOS hætte.
Det vil sige, SD-kort som en terminal, gate som en anden terminal.Sørg for, at | Vgs | er langt mindre | Vt |.

Hej

Hvad er betydningen af N-og NMOS?Til min sunde fornuft, vil der normalt være Pmos i N-godt.Selv om det er tredobbelt godt, det er actuall stadig så.

Venligst rette mig hvis jeg tager fejl.Tak.

hilsen,
jordan76

sunking skrev:

Du kan bruge MOS hætte.

Det vil sige, SD-kort som en terminal, gate som en anden terminal.
Sørg for, at | Vgs | er langt mindre | Vt |.

jordan76 skrev:

HejHvad er betydningen af N-og NMOS?
Til min sunde fornuft, vil der normalt være Pmos i N-godt.
Selv om det er tredobbelt godt, det er actuall stadig så.Venligst rette mig hvis jeg tager fejl.
Tak.hilsen,

jordan76

Huges,

Kan du forklare nærmere om kapacitans i ophobning og en sådan proces, og kan du fortælle mig, hvordan du forbinder de 4-terminal, mens du bruger en sådan Nwell NMOS?

Jeg er forvirret over sådan anordning.

Tak

Den layoutvisningen og tværsnit opfattelse er vist i vedlagte figur.Da S / D og kanal er alle n-type, B-terminalen ikke skal udstedes eksplicit.
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

MIM er grundlæggende for Metal-Isolator-Metal.Måske MMC er Metal-Metal Capacitor.Så det er de samme ting.Enheden kapacitans af MIM cap i mixed-signal teknologi er ca 1fF/um [sup] 2 [/ sup].Selv om denne værdi er mindre end MOS-cap, det er meget større end kondensator dannet ved routing metal lag.MIM cap har minimum parasitære modstand.Men det kræver, Mixed-Signal proces option som PiP cap gør.

Du kan refere til "CMOS analog kredsløb design"
Page 83 til 85

Bogen kan downloades på dette board.

I CMOS analoge kredsløb design, til Page 44 Page47 indføre mere låg, som du kan bruge

Nogle gange skal du bruge PMOS fordi hovedparten af den normale NMOS nødt til at være forbundet til jorden altid.

rtpq skrev:

Nogle gange skal du bruge PMOS fordi hovedparten af den normale NMOS nødt til at være forbundet til jorden altid.

Efter min mening er vi nødt til at overveje polariteten på PMOS hætte.G terminalen skal tilsluttes relativt lavere spænding.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back