symmetri inden SonnetEM

E

elektr0

Guest
Hallo, er der mulighed for at bruge mindske mængden af hukommelse, hvis min struktur har en eller flere symmetri akser. Thx. hilser elektr0

elektr0: Hvis din struktur er symmetri, og alle dine porte er placeret på og centreret på symmetriaksen, kan du bruge symmetri funktionen i Sonnet. Det skal spare dig for en faktor på 4 for hukommelse og omkring en faktor 8 for simulation tid. Jeg tror, de kan håndtere en enkelt akse symmetri, der hovedsageligt er et magnetisk væg. Hvis dit kredsløb har en elektrisk fly symmetri så godt, du måske kunne bruge en mur af PEC afgrænsningsområdet at skabe en elektrisk symmetri plan. Men det er kun, hvis du ikke har porte på den side af banen, tror jeg. - Max

Jeg taler om en symmetrisk forskellen planar inductor, ser ud som dette ................|------------| - port1 ---- -................| ................................ | - port2 ----- ................| ................|------- -----| Når man ser på min tegning, Ignorer alle prikker. Det betyder, at der ikke er mulighed for at bruge den symmetriske konfiguration for bedre simulering hastighed. HØJRE?

Nej, du kan ikke bruge symmetri i denne sag, medmindre du er interesseret i at common-mode S-parametre alene (hvilket er, hvad du ville få, hvis du har brugt kassen symmetri / H-fly symmetri funktion i Sonnet). For fuld generelle S-parametre, skal du simulere den fulde struktur. Hvis du har Sonnet Professional, kan du bruge Conformal Mesh, som virkelig fremskynder spole simuleringer og andre simuleringer med transmissionslinjer, der har høje krav til hukommelse. Det kan kombineres med Sonnet tykke metal simulation til at skabe temmelig effektive inductor analyse. - Max

Hallo maxwellian, jeg har en fuld version, men spolen har 8 lag og er for kompliceret for Sonnet

elektr0: Har du søgt konform mesh på alle de spoleviklinger? Det burde hjælpe simulation krav en hel del. - Max

konform meshing virkede ikke. Men jeg vil bruge ansoft HFSS for det. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 19 minutter: [/color] [/size] THX til alle

elektr0, Har du prøvet at sende din fil til Sonnet Teknisk support? Jeg havde en temmelig komplekse multi-layer spole, som jeg troede var for kompliceret for Sonnet også, men da jeg kontaktede deres støtte fyre, og de lærte mig at være mere effektive. Så mit forslag ville være at sende din Sonent projekt fil til støtte. Sonnet er mere nøjagtige end HFSS for plane spoler, så det burde være det værd.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back