Synkronisering

A

AdvaRes

Guest
Hej alle,
Jeg er finfding vanskeligheder med at forstå, hvordan synkronisering kan være etableret i serielle transfert.
Antag, at vi har en transceiver og en modtager (eller Serieordning / Deserialize).Når den tidligere sender en strøm af bits sidstnævnte formodes at være i stand til at modtage dem.Det er klart de to enheder har hver en PLL kører på samme frekvens F. fik dermed at er ok kun, når de to PLLs synkronisere sig selv.I dokumentationen, konstaterede jeg, at dette gøres ved at sende en række 0 og 1 (fra Transceiver til modtageren), og disse data bliver brugt af CRD circuitery.Jeg har to spørgsmål:
1 - Når der ikke er oplysninger til at sende, mener transceiveren sender continusuosly det sæt af data, 0 og 1 for at opretholde den synkroniserede PLLs, altså parat til at sikre en ny data transfert?Faktisk PLL kræver en meget lang tid (for mange cykler) til at låse, og jeg ser kun denne løsning til at have en god præstation i form af ventetid.

2 - Hvis svaret er nej, jeg mener, at denne synkronisering via 0 og 1 bits er kun bruges, når vi gerne vil sende data, hvor længe vi gør det, og hvordan modtageren erkender, at denne har modtaget signaler til synkronisering og ikke data?

På forhånd tak.

1.
Normalt data-signalet er kodet til at forsikre overgange og undgå lange sekvenser af 0'er og 1'ere.
Også en Scrambler på TX, descrambler på RX bruges til at randomisere de indberettede data.

Transmissionen er sammenhængende, når dataforbindelsen er synkron - selv om ingen data skal indberettes en dopping f. transmitteres.
Hvis overførslen er asynkron, når der ikke er noget at sende TX er slukket

2.Den synch mønster varighed - også opkaldt PRÆAMBEL afhænger af den tid, som det PLL at låse.Ex Ethernet 7 byte.
Generelt i asynkron transmission til den nødvendige tid til synkronisering behov blive minimeret til at have en god effektivitet.Således PLL lås tiden er knap, og jitter opnåede ganske høj.
Til synkron transmission den tidsindstillede behov kan være ret lang - den synkronisering kun hapens gang ved start.PLL lås tid højt, lavt jitter.Strategien for at opdage tabte synkronisere og generhverve synkronisering er mere kompleks.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back