Synopsys ICC hjælp - hvilke filer der er nødvendige for at skabe Milkyway biblioteket?

G

gideonjc

Guest
God dag, Newbie her. Jeg håber nogen kan hjælpe mig med hensyn til ICC. Jeg arbejder på en grundplan for mit design. Jeg vil gerne vide, hvilke filer / mapper er forpligtet til at skabe et Milkyway bibliotek til mit design. : Smile: Tak.

Hej gideonjc, du har brug for teknologi-fil og fysiske henvisning biblioteker (kun pegepinde vil blive oprettet) .. cheers,

Thanks. Jeg tror, ​​jeg har filerne i forvejen:-db-filer-tech-filer-tlup filer-mw_files Denne gang, jeg har problemet på, hvilke filer skal jeg bruge i reference bibliotek, esp. i mw_lib. Den indeholder følgende filer:-io-ram16x128-ram32x64-ram4x32-ram8x64-sc-special Hvordan kan jeg vide, hvilke filer skal jeg bruge til mit design? Dette er den skabe biblioteket vinduet: http://images.elektroda.net/60_1304744402.png

Hej gideonjc, Du skal io & sc for sikker på, hvilke makroer bruger du i dit design? .. Nævne dem makroer sammen med ovenstående .. Hvis du bruger nogen specielle celler i din designlike MTCMOS osv. du skal bruge specielle håber også det hjælper, cheers

Thanks. Jeg Jeg fulgte ur råd og jeg var i stand til at fortsætte uden nogen fejl og advarsler på det tidspunkt. Men hen ad vejen lærte jeg, at jeg skal have magt og jord ben. Det formodes at være forbundet til VDD og VSS ringe i grundplan rigtige? Men jeg tror ikke, jeg har defineret dem ben. Hvor skal de defineres? Min genereret netlist fra den tidligere fase (Design Compiler) viser kun registre og net. Er magt og jord stifter formodes at være defineret i netlist? Hvordan? På forhånd tak.

Hej gideonjc, du har ret .. din netlist fra DC ikke indeholder disse, da disse er fysiske celler ... der ikke højde for funktionaliteten af ​​designet. Så du nødt til at oprette disse fysiske celler (VDD / GND, hjørne celler osv.) under projektering planlægningsfasen, og disse pad celleplaceringer er defineret gennem en fil kaldet TDF ... hvis du ikke har TDF, vil ICC placere disse fysiske celler til du automatisk ... Når du nitialize din grundplan efter at skabe fysiske celler og specificerede deres placeringer, vil fyldstof celler blive placeret mellem disse fysiske celler til emner såvel kontinuitet osv. .. der er DFM relateret cheers

tak .. , der virkelig hjalp .. Jeg havde svært ved at finde ud af de procedurer i første selv om. Men jeg havde det gjort nu. Jeg var nysgerrig efter, en anden ting, håber du kan give mig idé. Jeg har ikke makroer i min genereret netlist i mit design. Det rent indeholder standard celler alene. Hvornår er makroer anvendes? Hvad er de til? Er de dem pegede af ram-filer i mw_library? Thanks.

Hej gideonjc, Makroer er normalt hukommelsesblokke / PLL som bruges, når du gør brug af nogle tredjeparts IP-adresser, eller du har udviklet dem forud for designet .... så du har faste de fysiske aspekter af dette design blokke. Disse er ofte benævnt Makroer (hård / blød). Din netlist består kun af de std celler, der gennemfører dit design funktionalitet ... makroer grænseflader til disse std celler i designfasen planlægningsfasen. RAM-filer er de makroer i dit Milkyway bibliotek. cheers,

Hej phoenixpavan har Dit svar indlæg været meget hjælpsomme. Tak! Jeg er virkelig meget af en newbie i IC design. Håber du kan hjælpe mig i mit fremtidige spørgsmål. *** Velsigne

Bare sende dine spørgsmål ... der er masser af hjælp at hente omkring Måske du kan markere denne tråd som løst nu

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back