Synopsys VCS og Linux

A

as2447

Guest
Hej,

Jeg forsøger at køre VCS under Linux, men får følgende besked, når du forsøger at udarbejde en verilog design:

-------------------------------------------------- ----------------------------------------
gcc-o .. / simv 5NrI_d.o 5NrIB_d.o nE5Z_1_d.o SIM_l.o / usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a / usr / CAD / VCS / linux / lib / libvcsnew.a-LDL-lc-lm-LDL
-/ usr / CAD / VCS / linux / lib / libvcsnew.a (lib.o) (. tekst 0 xc0d50): In function `vcsd_user_crypt_filter«:
/ u/source/src/interfaces/flexlm.syn/v6.1-vcsd/i86_r6/../machind/lmappfil.c: 899: »sys_errlist 'er forældet; bruge` strerror «eller» strerror_r' i stedet
/ usr / CAD / VCS / linux / lib / libvcsnew.a (lib.o) (. tekst 0 xc0d3a): / u/source/src/interfaces/flexlm.syn/v6.1-vcsd/i86_r6 / .. / machina / lmappfil.c: 899: »sys_nerr 'er forældet; bruge` strerror «eller» strerror_r' i stedet
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. tekst 0 xa4b1): In function `vpCallVcdPlusFile«:
: Undefined reference til `__ctype_b '
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. tekst 0 x29158): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
: Undefined reference til `__ctype_toupper '
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. tekst 0 x291b5): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
/ usr/cad/vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a (ivcspli7_1_0_1.o) (. tekst 0 x291d3): In function `vs_clStrCmpCI (char *, char *) ':
.
.
.
.
og om og om
-------------------------------------------------- ----------------------------------------

Er der nogen vide, hvordan man løser dette problem?

Appreaciate din hjælp,
as2447

Jeg har set de samme fejlmeddelelser før med Scirocco (2003,3) og har formået at løse det.Jeg vil advare dig nu, at det ikke ligefrem er en ren fastsætte og vil sandsynligvis være ildeset i et produktionsmiljø, selv om det virker for dig.Jeg går ud fra det samme fastsætte kunne arbejde for VCS også, men jeg giver ingen garanti.

Denne opgave sker fordi Synopsys kræver glibc 2.2.Alle nyere Linux-distributioner brug nyere glibc.

Den måde at løse det:
* Lav en sikkerhedskopi af .../vcs/gui/virsim/linux/vcdplus/vcs7_1_0_1/libvirsim.a.Dette er meget vigtigt!
* Download glibc 2.2 kilde og pakke det et sted
* Compile ctype.c (fra hukommelsen Jeg tror, det er hvad det kaldes) for at få ctype.o
* Brug 'ar' kommandoen fra binutils at pakke objektet filer fra libvirsim.a (denne fil er forskellig fra den ene til patch til Scirocco).Du har nu en mappe med masser af. O-filer.
* Kopier ctype.o i denne mappe.
* Brug 'ar' kommandoen til at pakke objektet filer i libvirsim.a

Dette kan kun løser problemet med __ctype_ *.Den strerror / strerror_r besked vil stadig være der, men det er kun en advarsel og ikke stoppe Scirocco (og forhåbentlig ikke VCS) fra arbejde.

Hope this helps,
Sph3r3

Tak for idéen.
Jeg har nogle problemer med gennemførelsen af det, selv om.

først, da jeg pakke libvirsim.a, er der kun én filer der: ivcspli7_1_0_1.o
sekund, er en inexprienced Linux-bruger, ved jeg ikke, hvordan man copile ctype.c uafhængigt, så jeg vil sætte pris på, hvis du kunne sende mig den kompilerede fil (ctype.o).

Tak igen,
as2447

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back