Synthesizer frekvensstabilitet

K

karote

Guest
Hi og fremmest anvendes langsigtede frekvensstabilitet en synthesizer afhænger fuldstændigt af accyracy og stabiliteten af ​​PLL referencefrekvens? Så at sløjfefilteret design og VCO har ikke indflydelse på den langsigtede stabilitet (det antages, at VCO vil opfylde tuning kapaciteter på alle tidspunkter)
 
Langsigtet frekvens nøjagtighed (Ting angivet som PPM Offset) er, at første ordre, fuldstændig fastlagt ved referenceoscillator. Hvis du bruger en fraktioneret N synthesizer, kan DSM bit bredde nøjagtighed bidrage med et fast offset frekvens. Kortvarig frekvens nøjagtighed (Phase Noise eller jitter) bestemmes af oscillatoren ydeevne. Dave www.keystoneradio.com
 
[Quote = karote] Hej alle, Er den langsigtede frekvens stabilitet af en synthesizer afhænge helt af accyracy og stabiliteten af ​​PLL reference frekvens? Så at sløjfefilteret design og VCO har ikke indflydelse på den langsigtede stabilitet (det antages, at VCO vil opfylde tuning kapaciteter på alle tidspunkter) [/quote] Selvfølgelig påvirker. båndbredden er mest improtant til påvirkning af udtrykket satblility.
 
Jeg er enig i, at det vigtigste skyldes reference Stabilitet. En meget lille virkning på fasedriften af ​​udgangssignalet, kan tilsættes af en dorn på den elektriske længde af sløjfen. En temperaturændring frembringe en længde ændring, så en faseændring. Det er min erfaring, jeg har set, at meget lille effekt på en 32 GHz PLO. Den slags effekt kan måles med en metode kaldet "Allan Variance"
 
I mange tilfælde i dag, krystal frekvensreference + / - ppm drift er den samme som senderfrekvens drift i ppm. I ældre designs, såsom FSK systemer, hvor modulationen AC summeres med PLL styresignal for visse datastrømme så du kan få en tilsyneladende frekvens gåtur væk fra den ønskede frekvens. Dette er primært et problem, hvis der ikke er randomiserende der anvendes i de digitale data, eller hvis der er længere den samme bit transmitteres.
 
loop filter design defenitely påvirke stabiliteten af ​​synthesizer. faktisk er det styre stabilily faktor synthesizer, båndbredde, settlingsime og selvfølgelig dæmpningsfaktor loop båndbredde også påvirke output støj af synthesizer.
 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top