tænker mere på nuværende spejle

Z

zychang

Guest
Jeg ved det lyder som grundlæggende ting, men er kun W / L ratio, der afgør den nuværende gevinst eller den absolutte værdi af W og L også spørgsmål?Lad os sige i en aktuel spejl du har W / L = 3/0.5 i referenceperioden gren og W / L = 2 * 3 / 1 i spejlet filial.Er det rigtigt, at Imir = IREF?Jeg troede det ville være sandt, men min simulation ikke ...

Hej
lambda er omvendt proportional med L.
Så det er en af grundene til hensynsfuld.
angår

Jeg er enig med dig.Men de ting er forskellen så jeg er over 25% (256uA i referenceperioden gren og kun 200uA i spejlet filial).Jeg var slags overrasket over, at kanalen længde modulation kan gøre en så stor forskel, og spekulerer på, om der er noget andet.

Du er nødt til at tage hensyn til lateral diffusion længde.
Det er den reelle L og tegning L er anderledes.

Det afhænger også af, hvis din simulation er prelayout eller post layout.Stillingen layout netlists også model lateral stress og spredning virkninger forårsager yderligere misforhold.

Brug venligst en lille IREF strøm (til 2.56uA) og gøre simuleringen igen.Får du den samme mængde variation, der er over 25%.Tak.

Prøv at bruge større værdier af L i den nuværende spejle, skal du bruge 3 gange den minimale værdi.Også sørge for LOD og prøv at bruge reservedele.
Håb indeværende hjælper.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back