tærskel spænding spørgsmål

V

vhdl00

Guest
Jeg løber hspice simuleringer for nylig, fandt, at tærsklen spændingen er anderledes for samme enhed, jeg mener andet end kroppen effekt, er der andre faktorer påvirker tærskel spænding?

Se tærskel spænding er afhængig af primært fire faktorer dvs. Især i submicron regionen: 1. Krop Effect 2. Indbygget i potentielle 3. Afgifter indført som følge af defekter i fabrikation jeg ikke helt huske alle fire punkter. U kan henvise Kang for CMOS. I 3. kapitel u vil finde denne.

Threshold kan også ændres ved DIBL effekt, hvis VDS spændinger er forskellige.

Måske bruger du BSIM3 model for MOSFETs. Der er omkring ti paramenters foretage den femte, herunder MOSFET er arbejdsvilkår, fx, VBS, VDS. Du kan henvise til BSIM3 MOSFET model brugervejledning, held og lykke.

[Quote = vhdl00] Jeg løber hspice simuleringer for nylig, fandt, at tærsklen spændingen er anderledes for samme enhed, jeg mener andet end kroppen effekt, er der andre faktorer påvirker tærskel spænding? [/Quote] Jeg tror, du må hellere præcisere, hvad der betyder " den samme enhed "Samme W, samme L, samme påvirke tilstand???? Ellers er det meget vanskeligt at udtale sig om det Scottie

[Quote = vhdl00] Jeg løber hspice simuleringer for nylig, fandt, at tærsklen spændingen er anderledes for samme enhed, jeg mener andet end kroppen effekt, er der andre faktorer påvirker tærskel spænding? [/Quote], hvis du giver de samme betingelser på alle terminaler af dine to samme enheder, du fik den samme tærskel spænding i hspice, tror jeg.

Bortset fra, hvad elec_student skrev endda temperaturændringer ur femte

WHT hvert organ sagde om ovenstående er helt korrekt. men man kan ikke sige, at to enheder er ens. fordi selv de beta-værdierne af to transistorer ikke er den samme, medmindre og indtil vi forudsige dem som ideal. sååå som det en mosfect vil du ikke være i stand til at få korrekte værdier af to femte af mosfects. alle fators af mosfects komme i billeder. og nogle gange vil ikke være i stand til at kende nogle faktorer alsoo. sååå, hvis du har brug samme femte forsøge at sætte alt same.soo tht til din hardwork atleast med point forskel den femte af to mosfects vil være lig ok farvel og alt det bedste.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back