tæt felt over et fly (HFSS)

F

fcolleon

Guest
Hej. Jeg er ny med HFSS, og jeg vil gerne vide, om der er en vis mulighed for at tage den nærmeste feltdata, i løbet af et fly. For eksempel har jeg et horn antenne, lineær polarisering ("y"-aksen), og jeg ønsker Ey feltet (reelle og imaginære komponenter), over et fly i "z" akse (retning for spredning af den bølge). Hvordan kunne få det? Jeg har set HFSS kan give oplysninger, men over en spere. Jeg ville sætte pris på hjælp. Tak!. Franco ps: for dem, der bemærke det, er dette for en simulering for et tæt felt til fjerneste felt transformation.

Hej fcolleon det første skal du vælge Indsæt nær indgivet setup i strålingen træet og derefter vælge sfære andet efter simulering i resultaterne Vælg Nær arkiveret data og i resultaterne siden kan du vælge en plan, du ønsker, ved sin theta og phi (fast theta eller faste phi) Jeg håber, det vil være nyttigt

[Quote = ali110] Hej fcolleon først og fremmest skal du vælge Indsæt nær indgivet setup i strålingen træet og derefter vælge sfære andet efter simulering i resultaterne Vælg Nær arkiveret data og i resultaterne siden kan du vælge en plan, du ønsker, ved sin theta og phi (fast theta eller fast phi) Jeg håber det vil være nyttigt [/quote] Hej, tak for svaret, men hvad jeg leder efter, er tæt felt data over et fly (ikke fast theta og phi). Antag, at antennen er en åbning i xy planet. Hvad jeg behøver, er tæt på feltdata over et xy-planet (et fly z = d, hvis z-akse formering, og d afstand antenne-fly).

nogen? Jeg tror, det ville være meget nyttigt at vide, hvordan du gør dette, fordi du kan simulere en planar nærfelt scanning, hvis du har feltet data over et fly, hvilket gør holografi osv.

Du kan gøre dette i EMC Studie:
12_1251161826.jpg
Mere info: [url = http://www.emcos.com/html/emc_studio_application_examples/example_18_horn_antenna. html] Horn Antenne Eksempel [/url]

tak, vil jeg tjekke ud. Anyway, det synes ingen ved, hvordan du gør dette i HFSS? Jeg tror, simuleringer af plane tæt på området bør være meget almindelig, havde jeg forventet at få en masse svar! : (

Der kan være nogle måder at analysere tæt på antennen i HFSS, men stadig sin kinda tricky ting at beskæftige sig med. Den første måde kan være den ene som nævnt af ali110. Men i dit tilfælde hvad du kan gøre, er at gøre et stort ark (vakuum type) Infront af antennens formerings vej i nogen afstand og derefter vælge det ark>> højreklik på den>>> vælg plot felter>> og derefter vælge den complexMag_E eller Mag_E, whateva u ønsker ... Du kan gøre det samme for at få H-feltet. Så simulere det, og du vil få E og H-felter på denne instans .... men det eneste dårlige ting i denne tilgang er, at det kan være tidskrævende på tidspunkter, hvor du er nødt til at vide om flere afstande (simulerer igen og igen : (

Hey fcolloen, har du finde ud af, hvordan du finder E og H felter over en blænde tæt på antennen i HFSS? Lad mig vide, hvis du har noget konkret. På forhånd tak!

Hey fcolloen har u får d løsning for ur problem??? hvis ja kan du dele, hvordan du gør det, fordi jeg er nødt til at gøre det samme med dipol antenne. På forhånd tak ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back